۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۹۷۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

راه اندازی موزه بصیرت و شهدا در افین، اجرای ۷۲ برنامه فرهنگی در سرایان و برگزاری همایش شکوه مقاومت عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، موزه بصیرت و شهدا در روستای افین زیرکوه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سنگ بنای این موزه از سال 81 گذاشته شد و در سه محور فرهنگی، نظامی و تاریخی فعالیت می کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در مراسم افتتاح این موزه در سخنانی فعالیت های فرهنگی را از کارهای مهم و اثربخش دانست و گفت: تکلیف همه افراد جامعه است که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش های اسلامی قدم برداریم.

سردار قاسمی هدف از برپایی این موزه را ترویج ارزش های اسلامی، الگوسازی، مقابله با تهاجم فرهنگی و فرهنگ سازی اعلام کرد.

اجرای 72 برنامه فرهنگی در سرایان

سرهنگ امانتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان با بیان اینکه 72 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در سرایان اجرا می شود، برنامه های اجرا شده را شامل دیدار با امامان جمعه سرایان، آیسک، سه قلعه، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری نشست بصیرتی حلقه های صالحین، گردهمایی طلاب و بسیجیان، دیدار با خانواده معظم شهدا و بسیجیان و رزمندگان و ... اعلام کرد.

همایش شکوه مقاومت

همایش شکوه مقاومت به مناسبت پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، با حضور ۱۰ هزار نفر از بسیجیان در مرکز استان و شهرستان های خراسان جنوبی برگزار شد.

فرمانده سابق سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم در همایش بسیجیان بیرجند با بیان این که باید قدر بسیج را بدانیم، افزود: جایگاه بسیج بسیار والاست زیرا از درون ملت است.

به گفته سردار غلامرضا احمدی، بسیج اگر بسیار قوی و کارآمد باشد دشمنان نمی‌توانند خدشه ای به کشور وارد کنند. وی با اشاره به این که نباید با بیان نقاط ضعف به دشمن آدرس بدهیم، گفت: با طنین انداز شدن نوای دلنشین بسیج در ایران، کشور بیمه شد.

دانش آموزان جهادی خوسف برتر شدند

گروه های جهادی دانش آموزی خوسف در یک سال گذشته رتبه اول استان را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش خوسف به مناسبت سالروز تشکیل بسیج گفت: بسیج در عرصه های مختلف ورود کرده که یکی از اقدامات مهم در سال های اخیر اعزام گروه های جهادی دانش آموزی به مناطق محروم و بازسازی، تعمیر و زیباسازی مدارس است که در یک سال گذشته فعالیت های خوبی در مدارس چاه پنج تن آل عبا، اکبرآباد و چاه قدس انجام شده است که به گفته مسئولان بسیج سازندگی، شهرستان رتبه اول استان را در زمینه گروه های جهادی دانش آموزی به دست آورد.

دانایی افزود: کارهایی که در هر یک از این مدارس انجام شده است اگر توسط پیمانکار یا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می شد شاید حدود 300 میلیون ریال اعتبار نیاز داشت اما با کمترین هزینه با کمک های خیران، دهیاران، بخشداران و دانش آموزان کار انجام شد./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات