۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۸۸۹۲۳
آیت الله طه محمدی:

مسؤولان و مردم دربرابر نفوذ دشمن هوشیار باشند

امام جمعه همدان گفت: دشمن از راهی نفوذ می کند که ما در آن دارای ضعف باشیم بنابراین بررسی نقاط ضعف و رفع آن باید به طور جدی انجام شود.
نماز جمعه همدان
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این که باید از نعماتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است بهترین استفاده را ببریم خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما به بندگان خود چشم و گوش و دل دادیم اما آنها نخواستند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این افراد که تا آخر عمر به آنها کور، کر و لال می گویند در ردیف چهارپایان شمرده می شوند و شاید پایین تر از آن حتی.

وی دنیا دوستی را دلیل بسیاری از مشکلات بشر عنوان کرد و گفت: چرا باید انسانی که جایگاه او خلیفه الهی است انقدر خودش را ذلیل کند که او را در ردیف چهارپایان بدانند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: ما شرمنده قرآن هستیم چرا که آن طور که باید از آن استفاده نکردیم و نتواستیم از قرآن در زندگی خود بهره ببریم.

وی تاکید کرد: هنگامی که آیات قرآن را در کنار هم قرار می دهیم می بینیم که چه زیبا و چه کهربایی در کنار هم این آیات خود را نشان می دهند و می فهمیم که در حق قرآن جفا کردیم.

آیت الله طه محمدی ایجاد نفاق و تهمت زنی را یکی از حیله های شیطان و دشمنان دانست و اظهار داشت: امروز آمریکا و اروپا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

وی ادامه داد: اعراب با وجود آن که می دانند همه ما مسلمان هستیم و دارای خدا و پیامبر واحدی می باشیم اما به دلیل همین تفرقه افکنی ها با اسرائیل صیغه برادری می خوانند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: ما باید بنا بر حکم اسلامی خودمان گوش به حرفهایی که دم از اختلاف می زنند ندهیم و با کسانی که به دنبال ترویج این موضوعات هستند نیز برخورد کنیم.

وی توجه به احادیث معتبر را راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: بارها شده است که شنیدن یک حدیث زندگی انسان را زیر و رو می کند و او را عاقبت بخیر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تاکید بر لزوم صله رحم و احترام بین اعضای خانواده یادآور شد: گوشی همراه چه چیزی دارد که هر طرف را نگاه می کنیم یک نفر سرگرم گوشی است و از خانه و خانواده دور است.

وی تصریح کرد: یکی از خطرات بزرگی که در کمین فرزندان ما قرار دارد همین تلفن های همراه است که در درجه اول استعداد کودک را از بین می برد و در کنار آن بسیاری از بیماری ها را نیز به همراه دارد.

آیت الله طه محمدی به حادثه تروریستی چابهار نیز اشاره کرد و گفت: کسی که حمله انتحاری می کند چه چیزی عاید او می شود اگر حتی اندازه همان ماشینش هم طلا به او بدهند الان که در جهنم است چه استفاده ای از آن خواهد کرد.

وی افزود: البته این گونه مسائل هوشیاری ما را مورد سنجش قرار می دهد که بدانیم دشمن هر لحظه به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه همدان پیدا کردن نقاط ضعف را یکی از مهم ترین وظایف مسؤولان برشمرد و گفت: دشمن از راهی نفوذ می کند که ما در آن دارای ضعف می باشیم از این رو بررسی نقاط ضعف و رفع آن باید به طور جدی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: خطر فتنه به مراتب بیشتر از قتل است چرا که در قتل شاید تنها یک نفر از بین برود اما در فتنه صدها یا هزاران نفر قربانی خواهند شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان این که هر کسی دین و آینده خود را دوست دارد باید از گفتن این موارد پرهیز کند اظهار داشت: این که امروز مطرح می شود سردار سرافراز اسلام قاسم سلیمانی با بن سلمان دیدار کند مطلبی است که به هیچ وجه قابل درک و باور نیست و مطرح کردن ان نیز جای سوال دارد.

وی ضمن تبریک روز دانشجو تاکید کرد: چرا هنگامی که رئیس جمهور آمریکا وارد ایران می شود خون پاک دانشجویان ایرانی ریخته می شود این روز مهم نباید هیچگاه از خاطرات فراموش شود.

آیت الله طه محمدی به اجلاس سراسری نماز در که سمنان برگزار شد پرداخت و گفت: الحمدالله مسؤولان اقامه نماز در استان در کشور رتبه اول را کسب کردند و این موضوع جای شکر فراوانی دارد.

وی در پایان یادآور شد: این که توانستیم در این موضوع رتبه اول را کسب کنیم سبب افتخار است اما باید سعی کنیم حال که توانایی آن را داریم در همه زمینه ها همدان را سربلند کنیم./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات