۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۹۰۱۸۱
مدیر مدرسه علمیه تکاب:

نماز شب وسیله رسیدن به قرب الهی است

نماز شب وسیله رسیدن به قرب الهی است
مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب گفت: همان‌گونه که در روایات هم اشاره و تاکید شده است برای رسیدن به قرب الهی باید شب‌زنده‌داری کرد و نماز شب خواند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام وحید زائری شب گذشته در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب با شرح حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امام عسکري(ع) می‌فرمایند؛ «إنّ الوصول الي الله سفرٌ لا يُدرك الاّ بالامتطاء الليل»؛ وصول به خدا و نِيل به مقام قُرب الهي يک راه طولاني است و پیمودن این راه طولانی مرکب مي‌خواهد و بهترين و سریعترين مرکب اين سفر، نماز شب است.

وی ادامه داد: سفر با مركب قابل طي است و بدون وسيله نقليه آدم سفر طولاني را چطور طي كند؟ اين راه، راه طولاني است اين سفر، سفر طولاني است «إنّ الوصول الي الله سفرٌ» كه اين بدون مركب نمي‌شود مركبش هم نماز شب است. نماز شب يك مركب خوبي است سوار اين مركب بشويد و برويد. اگر مي‌خواهيد عزيز و گرامي خدا باشید بايد از خيلي چيزها صرف ‌نظر كنيد.

مدیر مدرسه علمیه رسول‌اکرم(ص) تکاب با اشاره به نمونه‌هایی از علما بیان داشت: شهید اول صاحب کتاب لمعه که در طول دورانش فقط یک شب نماز شبش ترک شد تا آخر عمر حسرت آن یک شب را می‌خورد.

وی افزود: آیت الله مروی در مورد جریان تاسیس مدرسه علمیه مروی گفت: کسی کلنگ مسجد را بزند که نماز شب وی ترک نشده کسی جلو نیامد در آخر خودش کلنگ مسجد را می‌زند و از فقهای معاصر آیت الله نوری همدانی نمونه بارز از این مجاهدت ها در این مسیر طلبگی است.

حجت الاسلام زائری در پایان گفت: وظیفه طلبه رسیدن به قرب الهی است و رسیدن به قرب الهی وسیله می‌خواهد و نماز شب بهترین وسیله طلبه است برای اینکه خود را به قرب الهی برساند./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات