۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۹۱۶۴۳
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

یادواره شهدای طلبه و روحانی شبستر برگزار شد

یادواره شهدای طلبه و روحانی شبستر برگزار شد
همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی شهرستان شبستر با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شبستر با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدای دوران دفاع مقدس عزت و اقتدار یافته است، اظهار داشت: برای پیروزی، دوام و بقای این انقلاب خون‌های بسیاری تقدیم شده است.

وی با بیان این‌که شهدای طلبه و روحانی جزء مظلوم‌ترین اقشار شهدای دوران مقدس شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی هم در عرصه های تبلیغی و هم در عرصه های رزمی ایثار و شجاعت مثال‌زدنی از خود نشان دادند، چنانکه تعداد شهدای طلبه چندین برابر شهدای دیگر اقشار است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی را علیرغم توطئه‌های مختلف دشمنان جشن خواهیم گرفت، گفت: دشمنان با تمرکز بر مشکلات اقتصادی مردم و افزایش تحریم‌ها تلاش دارند اعتراضات صنفی و مردمی را گسترش دهند تا جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت را رمز پیروزی ملت و دولت در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: همان طور که در برهه‌های مختلف پاسخ ملت به بدخواهان نظام دندان شکن بوده است؛ این بار نیز مردم و مسؤولان با اتحاد، انسجام و یک دلی چشم طمع زیاده‌خواهان را کور خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که نهم‌ دی نقطه درخشان در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است، افزود: عدم شناخت از توطئه های دشمن، بی‌بصیرت و گمراهی عده‌ای معدود در داخلدل‌سپرده به غرب، توطئه از پیش طراحی شده دشمنان در سال ۸۸ را اجرایی کرد که پیامدهای منفی آن هنجارشکنی و توهین به مقدسات مردم بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که فتنه‌انگیزی عده‌ای در داخل موجب شد تا شیرینی حضور حداکثری مردم در انتخابات به تلخی گراید، افزود: پس از انتخابات؛ دشمنان جسارت علیه ملت ایران را افزایش دادند، فشارها، زیاده‌خواهی و تحریم‌ها را علیه مردم تشدید کردند؛ بزرگ‌ترین خیانت فتنه‌گران امیدوار کردن دشمن برای براندازی نظام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی تجلی و شکوه پیوند امت با ولایت بود، خاطرنشان کرد: حماسه ۸ دی مردم تبریز و شکوه دلداگی ملت ایراندر ۹ دی؛ فتنه دشمنان را ناکام کرد، در حقیقت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بوده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات