۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۷۱۶
امام جمعه تبریز:

حوزه علمیه بناب منشأ خیر و برکات فراوان است

حوزه علمیه بناب منشأ خیر و برکات فراوان است
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حوزه علمیه بناب در طول سالیان متمادی فعالیت منشأ خیر و برکات فراوانی بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سید‌محمدعلی آل هاشم»، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه سهل انگاری و کم توجهی به مسأله فرهنگ از سوی هیچ یک از دستگاه های مسؤولی قابل قبول نیست، اظهار داشت: هرچند از سال گذشته دشمنان با جنگی اقتصادی که چاشنی آن  عملیات روانی است تاکتیکی جدید علیه ملت آغاز کرده اما مسله فرهنگ اصلی ترین دغدغه نظام اسلامی است.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به تعیین نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسله فرهنگ از ۲۷ سال گذشته ادامه داد: معظم له در این رابطه با عناوین مختلف تذکر داده و راهبرد اجرایی را مشخص کرده اند اما کم توجهی و سهل انگاری ها سبب شده است مسائلی چون بی حجابی و بد حجابی و مدگرایی در جامعه رشد فزاینده ای داشته باشد.
 
وی بی‌تفاوتی نسبت به احکام دینی و قبح زدایی از گناهان در سطح جامعه را از جمله اهداف دشمنان دانست و افزود: بی عفتی، ترویج فساد و بی بند و باری و همچنین ترویج و رشد اعتیاد در بین بانوان از دیگر مصادیق توطئه فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اختلاف افکنی بین قومیت ها و مذاهب مختلف کشور از دیگر توطئه های دشمنان در رابطه با مسائل فرهنگی دانست و گفت: دشمن با جنگ نرم خود درصدد ناامید کردن جوانان به آینده نظام اسلامی است اما شکوه حضور جوانان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی این عملیات را ناکام کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مراسم های شب های قدر، اعتکاف و نماز های جماعت و جمعه نمونه بارزی از توجه به مسائل فرهنگی و فرائض اسلامی است که از سوی جوانان مومن و انقلابی مورد توجه قرار گرفته است و باید از سوی نهاد های متولی فرهنگ حمایت و همراهی شود و برکات آن در جامعه بازگو شود.
 
وی با اشاره به فعالیت های ارزشمند حوزه علمیه بناب خاطرنشان کرد: این مرکز علوم دینی که یکی از بزرگترین حوزه های علمیه منطقه غرب کشور شناخته می شود در طول سالیان متمادی فعالیت منشأ خیر و برکات فرهنگی و معنوی فراوانی در استان بوده است./935/پ203/ب1
ارسال نظرات