۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۹۱۸۲۲
یادداشت؛

رویای آمریکا ترامپید!

رویای آمریکا ترامپید!
دولت ترامپ تعطیل شده است، دولت نتانیاهو فروپاشیده و دولت سعودی در جنگ داخلی به سر می‌برد؛ اینان می‌گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی‌بیند.
به گزارش خبرگزاری رسا، از ابتدای سال جاری و حتی از اواخر سال گذشته، تیپ‌هایی مانند جان بولتون و رودی جولیانی (مشاوران نزدیک به ترامپ) و لایه‌ای از رجال سیاسی آن‌ها این ادعا را به پیش کشیدند و در رسانه‌های خود پمپاژ کردند که به اصطلاح جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهدشد!
 
نسخه پیوست این گونه رجزخوانی‌ها هم با نقش آفرینی جناب ترامپ همراه بود و از همین روی؛ آمریکایی‌ها اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شدند و به امید بی سابقه‌ترین تحریم‌ها در جنگ اقتصادی و با چاشنی عملیات روانی و رسانه ای، به انتظار ژانویه و فوریه ۲۰۱۹ (دیماه و بهمن ۹۷) نشستند.
 
البته پیش از این نیز آمریکایی‌ها موضوع خاورمیانه با مختصات آمریکایی را مطرح می‌کردند که همواره ایران، مانع آن بوده است.
 
اگر بخواهیم ساده و موجز بیان کنیم؛ خاورمیانه با مختصات آمریکایی به دنبال آن بود که:
 
۱- داعش، کار عراق و سوریه را یکسره کند. ۲- گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان و انصارالله یمن، مات شوند.۳- عربستان سعودی در قالب یک قدرت نوظهور منطقه‌ای بروز کند. ۴- رژیم صهیونیستی در حاشیه امن ابدی باشد. ۵- ایران اسلامی با از دست دادن بازو‌های منطقه‌ای خود منزوی شده و با سیطره داعش و کشیدن ناآرامی‌ها تا تهران، مانعی برای خاورمیانه آمریکایی نباشد.
 
آنچه هم اکنون اتفاق افتاده و واقعیتی غیرقابل انکار است؛ بصورت خلاصه می‌توان اینطور فهرست کرد:
 
۱- سیطره داعش به پایان رسیده است. ۲- بشار اسد ماند و امروز سفرای کشور‌های عربی برای بازگشت به دمشق صف کشیده اند. ۳-عراق، طعمه داعش و آمریکا نشد و ترامپ با "سفر دزدانه"! به این کشور، به شکست در منطقه اذعان کرده و می‌گوید: ۷ تریلیون‌دلار در منطقه خرج کردیم، ولی باید محرمانه و چراغ خاموش به بغداد بیاییم و برویم!
 
۴- حزب الله لبنان قدرتمندتر از گذشته شده و انصارالله محاسبات عربستان در یمن را بهم ریخته است. ۵- وضعیت متزلزل سعودی پس از رسوایی خاشقجی به گونه‌ای شده است که ملک سلمان مجبور شد خانه تکانی جدیدی در دولت به راه بیندازد و عادل الجبیر وزیر امور خارجه و برخی دیگر ازمقامات این کشور را بر کنار کند. ۶- دولت نتانیاهو مجبور شد با انحلال پارلمان (کنست) موافقت کند و باید تا فروردین انتخابات زودهنگام برگزار کند. ۷ -این در حالی است که مقاومت رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه به ۲ روز رسید و در پی آن آویگدور لیبرمن وزیرجنگ استعفا کرد.
 
۸- دستور ترامپ برای خروج کامل از سوریه که از دو هفته قبل آغاز شده و با استعفای وزیر دفاع آمریکا همراه بود؛ نشانه وضعیت استیصال کاخ سفید در حوزه غرب آسیاست؛ بنابراین بومرنگ ائتلاف شرارت (واشنگتن، تل آویو و ریاض) که با فتنه تحریم‌های اقتصادی و عملیات روانی تلاش کرده به اصطلاح آتش ناآرامی و ناامنی را در ایران اسلامی بیفروزد بدان امید که ایران را از سر راه حرکت به سمت خاورمیانه آمریکایی بردارد، بدجوری کمانه کرده است و از قضا هرچه به بهمن ماه نزدیک‌تر می‌شویم بحران‌های پی در پی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بیشتر از پرده بیرون می‌افتد.
 
فعلا که تعطیلی دولت ترامپ کشدار شده است. دولت نتانیاهو که از هم فروپاشیده و منتظر انتخابات ماه آوریل است. دولت سعودی هم که با موج جدید تغییرات در جنگ داخلی به سر می‌برد و به تعبیر برخی رسانه‌های عربی در وضعیت کودتای سفید است.
 
با این حساب و با برملا شدن محاسبات غلط اندر غلط آمریکا و دنباله رو‌های آن، باید منتظر بنشینند و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را نظاره گر باشند. جشنی که نشان خواهد داد بلوف‌های آمریکا توخالی بوده است و علاوه بر آن رویای خاورمیانه آمریکایی، هوا شده است. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: حمایت
ارسال نظرات