۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۰۰۳
دبیر دومین همایش ملی خیر ماندگار:

چالش‌ها مانع انجام عمل خیر می شود

چالش‌ها مانع انجام عمل خیر می شود
موسی پور گفتگوی عالمانه را لازمه گسترش و ترویج خیر ماندگار دانست و گفت: چالش‌ها مانع انجام عمل خیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر نعمت‌الله موسی پور دبیر دومین همایش ملی خیر ماندگار، امروز در همین همایش که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: افراد حقیقی و حقوقی بسیاری به شکل‌های گوناگون در برگزاری این همایش نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: برگزاری چنین گردهمایی بسیار دشوار و سخت است اما خوشبختانه توسط بنیاد آلاء ایم مهم انجام گرفت.

نعمت‌الله پور درباره اهمیت عمل خیر بیان داشت: همان‌قدر که در عرصه عمل خیر انجام کار خیر ارزشمند و مورداحترام است سخن و نظر در این حوزه کمتر محترم شمرده می‌شود بنابراین خیران برای آن‌که بیشتر عمل کنند کمتر سخن می‌گویند و این رسم عیاران است.

دبیر دومین همایش ملی خیر ماندگار با بیان اینکه جهان امروز برای ترویج فرهنگ و هم‌افزایی این عمل خداپسندانه نیازمند به گفتگوی عالمانه است، اظهار داشت: خیریه امروز نیاز دارد دیگران را از اقدامات خود مطلع کند تا در کنار این اطلاع‌رسانی از نقد سازنده بهره ببرد.

وی بابیان اینکه عمل خیرین به دو صورت جاری و ماندگار انجام می‌شود، عنوان کرد: عمل خیری که در عرصه دانش تعریف می‌شود خیر ماندگار نام دارد.

نعمت‌الله پور در ادامه بابیان اینکه خیر ماندگار دارای سابقه اندکی است، گفت: خیریه به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی در عرصه خیر ماندگار ورود پیداکرده اما با چالش‌هایی همچون چالش شفافیت، محبوبیت، رقابت، قانون، مدیریت، اقتصادی، تربیت، سیاست و مصونیت روبرو است و این چالش‌ها باعث شده ما شاهد کاهش کمی و کیفی عمل خیر باشیم.

دبیر دومین همایش ملی خیر ماندگار ادامه داد: این نوع چالش‌ها سبب شده عمل خیرین کم رونق شود. همکاری مراکز علمی مانند دانشگاه، حوزه‌های علمیه و ... در بهبود فعالیت‌های خیریه بسیار حائز اهمیت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات