۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۲۹۹
امام جمعه ارومیه:

وحدت علمای دین ضرورتی برای قوام جامعه اسلامی است

وحدت علمای دین ضرورتی برای قوام جامعه اسلامی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر این‌که وحدت در جامعه دینی باید حول محور ولایت فقیه باشد، گفت: وحدت علمای دین ضرورتی برای قوام جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عصر امروز در جلسه هفتگی هیأت رایت‌الحسین علیه‌السلام طلاب حوزه علمیه ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع، تفرقه میان علمای دین است.

وی با بیان این‌که اختلاف میان علما بیشترین ضربه را به جهان اسلام می‌زند، خاطرنشان کرد: وحدت در جامعه دینی باید حول محور ولایت فقیه باشد، از سوی دیگر باید به این حقیقت مهم آگاه بود که وحدت علمای دین ضرورتی برای قوام جامعه اسلامی است.

امام جمعه ارومیه خواستار وحدت، مودت و صمیمیت حداکثری میان علمای استان شد و افزود: این‌که عده‌ای با سخنان انحرافی و کذایی به دنبال تفرقه میان علمای شیعی هستند، بدانند که آب در آسیاب دشمن می ریزند، بدخواهان مکتب تشیع می‌دانند که اختلاف میان علما مقدمه تفرقه میان ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین خطر برای حوزه‌های علمیه را تبلیغ و رشد روحیه غیر انقلابی دانست و افزود: حوزه‌ای که با تفکر سکولاری همراه باشد، هیچ‌گاه درد جامعه را نخواهید فهمید و دلسوز اسلام و مکتب نخواهد بود.

وی تربیت طلاب انقلابی در حوزه سکولار را غیرممکن دانست و افزود: دشمنان خود می‌دانند که نفوذ مقدمه انحراف در مسیر حوزه و روحانیت است، چراکه کسی خارج از جامعه روحانیت نمی تواند مانند یک روحانی و عمامه به سر به حوزه و روحانیت ضربه بزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی نیز نیازمند مسؤولانی دین‌مدار، مردمی، دغدغه‌مند و ولایت‌مدار است، تصریح کرد: شاید مدیری در جامعه اسلامی صاحب مسؤولیتی بوده که حتی اهل نماز شب هم باشد ولی در عمل و کار سکولار باشد، چنین وضعیتی دشمن را در مسیر تحقق اهدافش یاری می کند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات