۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۲۷۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشریح خدمات انقلاب و تبیین هویت ظالمانه نظام شاهنشاهی رسالت روحانیان است

تشریح خدمات انقلاب و تبیین هویت ظالمانه نظام شاهنشاهی رسالت روحانیان است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تبیین و تشریح دستاوردهای بی‌شمار کشور بعد از پیروزی ‏انقلاب از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ماهانه روحانیان مستقر و هجرت که به مناسبت در پیش بودن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، بر نقش‌آفرینی شایسته روحانیان مبلغ در گرامیداشت این ایام تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه مبلغ و تبلیغ معارف دینی در جامعه اسلامی، افزود: مردم برای دین و مناسبت‌های دینی و انقلابی همیشه حضور پرشور و پررنگ داشته و دارند که نمونه‌های بسیاری از این شور و حضور را در گذشته به‌ویژه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: البته در این زمینه نباید دچار غفلت شده و نقش‌آفرینی مردمی در مناسبت‌های دینی و انقلابی را تنها مؤلفه کافی دانسته و منفعل باشیم؛ ازاین‌رو باید بکوشیم هر چه بیشتر بر سطح بصیرت و بینایی همگانی به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه افزوده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارکه فجر، اظهار کرد: تبیین هویت ظالمانه استکبار و نظام ستم‌شاهی و نیز تشریح دستاوردهای فراوان و توفیق‌ها و پیشرفت‌های بی‌شمار کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اقداماتی است که مبلغین دینی و روحانیان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در میان مردم به‌ویژه در شهر و روستاها عامل مهمی در ترویج و تبلیغ دین اسلام و تقویت بعد دینی جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیشگامی و پیش روی روحانیان و علما به پیروزی رسید و در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب هم حضور روحانیت در خط مقدم عرصه‌های مختلف سبب تثبیت و تحکیم نظام اسلامی شده است، باید این نقش‌آفرینی روحانیان همچنان تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: ازاین‌رو از روحانیان مبلغ و طلاب انتظار می‌رود در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت ویژه به تبیین دستاوردها و خدمات و برکات نظام اسلامی پرداخته و این دستاوردها را با شرایط دوران رژیم ستم‌شاهی مقایسه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به نقش روحانیان در روستاها، گفت: روحانی مستقر در روستا در کنار شورای اسلامی می‌تواند در رفع مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی گام‌های مؤثر و مفیدی بردارد، ازاین‌رو باید روحانیان و شوراهای اسلامی روستاها در این راستا مکمل یکدیگر باشند./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات