۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۷۰۸
امام جمعه بجنورد:

تبدیل روحیه انقلابی‌گری به اشرافی‌گری بی‌وفایی نسبت به انقلاب است

تبدیل روحیه انقلابی‌گری به اشرافی‌گری بی‌وفایی نسبت به انقلاب است
امام جمعه بجنورد گفت: کسانی که روحیه انقلابی گری را به مادی‌گری و اشرافی گری تبدیل می‌کنند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بی‌وفا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استان، با اشاره به در پیش بودن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید مراسم دهه فجر امسال از نظر کمی و کیفی با مراسم سال‌های پیش تفاوت قابل‌توجهی داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر وفاداری نسبت به انقلاب، افزود: در آیه 23 سوره احزاب می‌خوانیم: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس نخستین و مهم‌ترین مدال افتخار شهدا صداقت در زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما با رأی آری خود به جمهوری اسلامی قول داده‌ایم و با امام و شهدا و رهبری پیمان بسته‌ایم که پای این انقلاب بایستیم.

وی با بیان اینکه پای انقلاب ایستادن به معنای وفادار بودن است، خاطرنشان کرد: کسانی که روحیه انقلابی گری را به مادی‌گری و اشرافی گری تبدیل می‌کنند بی‌وفا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت وفاداری مردم و مسؤولان نسبت به انقلاب و نظام اسلامی، تصریح کرد: تبدیل روحیه انقلابی‌گری به اشرافی‌گری نماد بی‌وفایی نسبت به انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شیعه باید بر اساس صداقت و وفا زندگی کند، اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) شیعه پابه‌رکاب در راه ولایت می‌خواهند./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات