۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۹۱۹
کتابهای خواندنی( به مناسبت فاطمیه)؛

برکت چادر حضرت زهرا

برکت چادر حضرت زهرا
ذات اقدس الهی با قدرت خود هر موهبتی را که صلاح بداند می‌تواند به بندگان خود عطا نماید خصوصاً اگر این بندگان گل‌های سرسبد هستی و معصومین باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از راه‌هایی که در شناخت و معرفت به وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) به ما کمک می‌نماید آگاهی و اطلاع از قضایای زندگی آن بانوی بزرگ است.
ذات اقدس الهی با قدرت بی پایان خود هر موهبتی را که صلاح بداند می‌تواند به بندگان خود عطا نماید خصوصاً اگر این بندگان گل‌های سرسبد هستی و معصومین بزرگوار ما باشند.
"حکایت‌های فاطمی" عنوان کتابی است که با نگاهی به فضائل کرامات و مقامات حضرت فاطمه زهرا از سوی محمد رضا فقیه ایمانی توسط انتشارات عطر عترت در چاپ دوم خود ۵۰۰۰ نسخه از این اثر را روانه بازار نشر کرده است.
کرامات و معجزاتی که در این کتاب می‌خوانیم همه گوشه‌ای از قدرت بی پایان الهی است که بنا به مصلحت خویش به بندگان صالح خود اعطا فرموده است، حکایات این کتاب گامی است در جهت آشنایی بیشتر با مقامات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها!
در حکایتی از این کتاب می‌خوانیم روزی امیرالمؤمنان (ع) از مردی غیر مسلمان مقداری جو قرض گرفت و چادر حضرت زهرا (س) را گرو پیش او گذاشت، آن مرد چادر را به خانه برد و در اتاق گذاشت نیمه شب زن او برای کاری به آن اتاق رفت نوری از آن چادر می‌درخشید که تمام حجره را روشن کرده بود، آن زن به نزد شوهر خود شتافت و آنچه را دیده بود بازگو کرد، آن مرد که فراموش کرده بود که چادر حضرت زهرا (س) در آنجا است هنگامی که داخل آن اتاق شد مشاهده کرد که آن نور از چادر حضرت زهرا (س) است که مانند ماه درخشنده خانه را روشن کرده است، مرد غیر مسلمان از مشاهده این حالت متعجب شده بود، پس به خانه خویشان خود دوید آن‌ها را خبر کرد آنگاه ۸۰ نفر از ایشان حاضر شدند و با دیدن این معجزه به برکت چادر حضرت زهرا همگی مسلمان شدند.
در بخشی از این کتاب درباره شأن نزول سوره کوثر آورده است: از دیدگاه بسیاری از مفسران سوره کوثر در شأن فاطمه زهرا و فرزندان او نازل شده است، فخر رازی مفسر اهل سنت می‌گوید قول سوم این است که این سوره به عنوان رد برای کسانی نازل شده که نبود اولاد را بر پیغمبر اکرم خرده می‌گرفتند بنابراین معنی سوره این است که خداوند نشان می‌دهد که هزاران هزار از فرزندان فاطمه در سراسر جهان پخش شدند و در میان آن‌ها نویسندگان، فقها، محدثان، مفسران والامقام و فرماندهان عظیم بودند که با ایثار و فداکاری در حفظ آیین اسلام کوشیده اند.
همچنین از پیامبر اکرم پرسیدند چرا حضرت فاطمه را زهرا صدا می‌زدند، فرمود "زیرا که حق تعالی آن حضرت را از نور عظمت خود آفرید و آسمان‌ها و زمین از نور روی او روشن شد و دیده‌های فرشتگان را خیره گرداند".
در پایان در مورد دفن شبانه آن حضرت نوشته است: زهرا (س) قبل از فوتش به امیرالمؤمنان وصیت‌هایی کرده بودند از جمله اینکه برایشان تابوتی درست کنند تا بدنشان هنگام تشییع پیدا نباشد و همچنین ایشان را شبانه غسل، کفن و دفن کنند تا آن‌هایی که حضرت را آزرده بودند و محسن را شهید کرده بودند در تشییع جنازه‌اش حاضر نشود، بدین صورت برای همیشه قبر فاطمه مخفی ماند و سند جاوید مظلومیت او و حقانیت شیعه در طول تاریخ خواهد بود.
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با تلفن پخش ۰۹۱۲۷۴۷۷۱۱۸ تماس حاصل فرمایند. /۸۰۴/ن ۶۰۲/ش
محمد فرخی
ارسال نظرات