۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۸۱۴
مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور خبر داد؛

حمایت 60 میلیارد تومانی از بیماران سرطانی و صعب العلاج کشور

حمایت 60 میلیارد تومانی از بیماران سرطانی و صعب العلاج کشور
مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور گفت: از زمان تأسیس این مؤسسه تاکنون مبلغ 60 میلیارد تومان از بیماران سرطانی و صغب العلاج حمایت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار نصرالله فتحیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور ظهر امروز در همایش امدادگران عاشورایی خراسان جنوبی اظهار داشت: ایام بهمن ماه ایام پر خیر و برکتی برای ملت ایران است و امام راحل با حضور مردم و به پشتوانه دین اسلام این انقلاب را رقم زدند.

وی گفت: بسیاری از افراد در دوران دفاع مقدس توفیق حضور در جبهه را پیدا کردند و امروز نیز این مؤسسه خیریه این امکان را فراهم کرده که با مال، تخصص و علم خود به بیماران صعب العلاج کمک کنیم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور با بیان اینکه در تلاش هستیم به چرخه سلامت کشور کمک و در این چرخه حرکت کنیم، افزود: در این مسیر سخت‌ترین حلقه‌های سلامت یعنی کمک به بیماران سرطانی را انتخاب کرده‌ایم.

سردار فتحیان تصریح کرد: سالانه حدود 100 تا 120 هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان می‌شوند که این میزان نسبت به میانگین جهانی کمتر است اما آمار مرگ و میر در ایران حدودی از کشورهای اروپایی بالاتر است.

وی ادامه داد: همراهی مردم تمام صحنه‌های انقلاب کمک کننده نظام اسلامی بوده است و این همراهی در واقع کشور را بیمه کرده است و این همدلی و وحدت مردم به دشمن جرأت حمله نظامی را نمی‌‎‌دهد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات جامعه و سلامت باید از مردم کمک بگیریم، خاطرنشان کرد: مردم در تمام عرصه‌ها مشکل‌گشا بودند.

سردار فتحیان اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد 10 دانشکده و 3 هزار و 700 دانشجو دارد در حالی که قبل از انقلاب دانشگاه علوم پزشکی در بیرجند وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در شاخص‌های سلامت پیشرفت‌های درخشانی داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر نیز بیش از 90 درصد داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور گفت: مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی از 10 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و تعداد اعضای این مؤسسه در حال حاضر 15 هزار نفر بوده که در 26 استان کشور فعال است.

سردار فتحیان با بیان اینکه تعداد 60 هزار بیمار سرطانی در کشور تحت حمایت این مؤسسه قرار دارد، بیان کرد: از زمان تأسیس این مؤسسه تاکنون مبلغ 60 میلیارد تومان از بیماران سرطانی و صغب العلاج حمایت شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات