۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۹۵۴۲۴
حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی پیشنهاد داد؛

تأسیس مرکزی برای "هماهنگی مراکز پژوهشی و نویسندگان" راهگشاست

تأسیس مرکزی برای
پژوهشگر و نویسنده حوزوی با اشاره به نیازهای علمی جامعه گفت: ضروری است که میزان فعالیت‌ها و کارهای تولیدی را چندین برابر افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی کارشناس تربیتی در امور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد نهادهای علمی کشور اظهار داشت: به قدری نیازها فراوان، عمیق و گسترده است که هر اندازه در زمینه تولید محتوای علوم انسانی اسلامی کار شده باشد، باز هم با امر ایده‌آل جامعه که پاسخ تمام نیازها را دربر گیرد، فاصله زیادی داریم.

ضرورت ترسیم چشم انداز، براساس کارهای انجام نشده

کارشناس تربیتی امور خانواده افزود: البته این به معنای انفعال و عدم کارکرد و حتی کم کار کردن در حوزه تولید علوم و محتوای اسلامی نیست و شاید علت کم دیده شدن کارها، گستره بسیار زیاد نیازها باشد، به همین دلیل بیش از توجه به کارهای انجام شده، بایستی به کارهای صورت نگرفته توجه شود و افق خود را براساس کارهای انجام نشده ترسیم کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت تأسیس مرکزی به منظور ایجاد هماهنگی میان مراکز پژوهشی و نویسندگان گفت: مطمئنا همان‌طور که کارهای کمیته‌ای و ستادی در جاهای مختلفی غیر از مجموعه‌های حوزوی زیاد است، وجود مرکزی در حوزه علمیه که بتواند کارهای ستادی انجام دهد و وظیفه‌ آن هماهنگی بین مراکز پژوهشی و نویسنده‌هایی باشد که در عرصه تحقیق و پژوهش حرفی برای گفتن داشته باشند، ضرورتی است که متأسفانه الان وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی ادامه داد: خود من به عنوان یک نویسنده، چنین امری را به صورت کاملا تعریف شده که پژوهش‌های صورت گرفته و در حال انجام را منتقل کند، سراغ ندارم، شاید کار خیلی سختی‌ هم نباشد، اما در هرصورت بسیار مفید خواهد بود.

تفاوت آثار تولیدی علمی و پژوهشی

وی درباره ارزیابی آثار تولیدی علمی و پژوهشی علوم انسانی اسلامی بیان کرد: آثار تولیدی حوزوی موضوع به موضوع، متفاوت است، در هر حال اتفاقات خیلی بزرگی باید حاصل شود تا نیازهایی که در آینده با آن مواجه هستیم، روی نیازهای کنونی به صورت حل نشده تجمیع نشود.

این کارشناس تربیتی رسانه ملی در پایان افزود: ما هنوز به همه نیازهای موجود پاسخ کاملی نداده‌ایم و این نیازها دائما در حال گسترش هستند، بنابراین ضروری است که میزان فعالیت‌ها و کارهای تولیدی را چندین برابر  امروز افزایش دهیم./876/ت302/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4

خبرنگار: مهدی شاهی

مهدی شاهی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
پیشنهاد خوبیه
کاش دنبالشو بگیرید.
0
0