۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۵۸۳۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حضرت زهرا حلقه وصل امامت، ولایت و نبوت هستند

حضرت زهرا حلقه وصل امامت، ولایت و نبوت هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا حلقه وصل امامت، ولایت و نبوت بودند، گفت: ایشان با نثار جان از جایگاه ولایت دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه شب گذشته در هیات ثار الله گفت: فاطمه آینه پیامبر(ص) بودند.

وی افزود: همانگونه که پیامبر عبادت می کردند و راه می رفتند حضرت زهرا نبز به همین صورت عمل می‌کردند. در کتاب اهل سنت درباره بزرگی این بانوی عظیم الشان آمده است که زندگی حضرت زهرا را باید با جوهر مشک و بر برگ گل نوشت چرا که حیف است سیره حضرت زهرا بر روی کاغذ نوشته شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در منابع دیگر اهل سنت آمده است اگر می‌خواهید فاطمه را بشناسید باید ببینید او دختر، همسر و مادر چه کسانی است؛ حضرت زهرا حلقه وصل امامت، ولایت و نبوت بودند. کسی در عالم هستی شبیه حضرت زهرا و در مقام ایشان نیست.

این خطیب مشهور در ادامه ابراز کرد: پیامبر اسلام در مقام حضرت زهرا فرمودند: غضب و رضایت خداوند در غضب و رضایت حضرت زهراست هر که او را آزار دهد گویی مرا آزار داده و هر که مرا آزار دهد خداوند را آزار داده است؛ بر اساس فرمایش پیامبر اسلام کسی که حضرت زهرا را بیازارد مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امروز نباید کسی حضرت زهرا را با قبر مخفی بشناسد متاسفانه امروز قدر و منزلت حضرت زهرا مخفی است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ یک از انبیا از امت خویش مزد رسالت درخواست نکردند جز رسول خدا، گفت: خداوند به پیامبر دستور داد به مردم اعلان کنند که مزد رسالت من مودت با اهل بیت است. مقصود از مودت، اظهار محبت به حضرت علی علیه السلام، حضرت فاطمه، حسنین و فرزندان ایشان است.

وی بیان داشت: انسان گاهی می‌تواند این مودت را به صورت لسانی ابراز کند برای مثال کسانی که نام فرزندانشان را از اسامی اهل بیت انتخاب می‌کنند خود اظهار محبت به اهل بیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: کسانی که مدعی هستند اهل بیت را دوست دارند باید در هنگام ضرورت از جان خود بگذرند و از اهل بیت دفاع کنند همان کاری که حضرت زهرا انجام دادند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: گاهی انسان با نوشتن یک کتاب می تواند مودت خود را ابراز کند ما علمای بسیاری داشتیم که در راه نگارش کتاب قرآن کریم سر از تنشان جدا شد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات