۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۵۹۰۸
تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی تشریح کرد؛

مناعت طبع و سادگی در زندگی امام خمینی

مناعت طبع و سادگی در زندگی امام خمینی
آیت الله جلالی خمینی گفت: تمام ثروت مملکت تحت اختیار امام راحل بود، اما ایشان هیچ چیزی حتی لقب رهبر را نمی‌خواست و مایل بود او را خدمتگزار خطاب کنند.

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی و از یاران رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: عنایت و فضل خدا بر ما بود که امام خمینی(ره) نهضت انقلاب اسلامی را چنین بارور کرده و به ثمر بنشاند.

وی افزود: بعد از نهضت‌هایی مانند مشروطه، جنگل، ستارخان و باقرخان که هر یک با شکست مواجه شد، نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تنها نهضتی بود که به نتیجه رسید؛ امام توانست بعد از هزار و چهارصد سال غربت اسلام، جمهوری اسلامی را بر پایه معنویت، جمهوری بودن و اسلامی بودن بنا کند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی اظهار داشت: مردم از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز الحمدلله همواره پشتیبان و حامی بزرگ امام، انقلاب و رهبری بوده و هستند؛ امسال نیز به کوری چشم دشمنان با شکوه تر از سال‌های قبل چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که تا امروز تمام تدبیر و فکر خود را در راه توطئه براندازی و سست کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده بودند امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب باز هم شاهد حمایت ملت شریف ایران از انقلاب، نظام و ولایت خواهند بود.

آیت الله جلالی خمینی در ادامه ابراز داشت: امام خالصانه و تنها برای جلب رضایت خداوند انقلاب کرد و قیام او به دور از هر گونه هوی و هوس و چشم‌داشتی بود، حتی تا آخرین روز زندگی خود مستاجر امام جمارانی بود و وصیت کرده بود اموالی که از پدر به ایشان ارث رسیده بود به دست فقرا و نیازمندان برسد.

وی افزود: با وجود اینکه تمام ثروت مملکت، بانک ها و کاخ ها تحت اختیار امام بود اما ایشان هیچ چیزی حتی لقب رهبر را هم نمی‌خواست و مایل بود او را خدمتگزار خطاب کنند تا رهبر.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی با اشاره به خاطره ای در رابطه با امام راحل بیان داشت: بنده در جلد دوم کتاب گنجینه اخلاق که درباره ولایت نوشتم خاطرات زیادی در رابطه با امام راحل آورده‌ام.

وی افزود: روزی رییس ساواک و معاون دکتر منصور از تهران به قم نزد امام آمدند و گفتند ما آمدیم دست و پای شما را ببوسیم تا اجازه بدهید آقای منصور مشغول به کار شوند.

آیت الله جلالی خمینی در ادامه بیان داشت: امام فرمود "من با کسی عقد اخوت و یا دشمنی بیهوده ندارم، اگر اقای منصور بخواهد به رویه خود ادامه دهد من همینطور با او رفتار خواهم کرد، اما اگر تغییر رویه داد من نیز با او روشم را عوض خواهم کرد؛ شما در ۱۵ خرداد ۱۵ هزار نفر را کشتید و...".

وی در پایان خاطرنشان کرد: من که به همراه آقای توسلی، صانعی و خلخالی به خواست امام در آن جمع حضور داشتیم دیدیم که مولوی رییس ساواک امام را تهدید کرد؛ به این ترتیب تمام مدتی که امام با آنها صحبت می‌کرد، تن و دست شان می‌لرزید؛ پس از آن امام حتی اجازه ملاقات هم به آنها نداد./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات