۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۶۴۰۳

انتشار «راضِ بابا» با موضوع زندگی شهید راضیه کشاورز

انتشار «راضِ بابا» با موضوع زندگی شهید راضیه کشاورز
انتشارات شهید کاظمی کتاب «راض بابا» شامل روایت زندگی شهیده راضیه کشاورز را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، انتشارات شهید کاظمی کتاب «راض بابا» شامل روایت زندگی شهید راضیه کشاورز (دختری که در ۱۶ سالگی به شهادت رسید) را منتشر کرد.
«راضِ بابا» روایت شخصیت دختری نوجوان است. دختری که تمام تلاشش را به کار می‌بندد تا در زندگی اول باشد. در شانزدهمین بهار عمرش حادث‌های رخ میدهد و او را در رسیدن به خواستهاش کمک میکند؛ انفجاری که در سال ۱۳۸۷ در حسینیه سیدالشهدای شیراز رخ داده و نقطه اوج زندگی او را رقم می‌زند.
ناشر این اثر در معرفی این شهد و کتاب عنوان داشته است: شهید راضیه کشاورز ۱۱ شهریور ۱۳۷۱ در ظهر گرم تابستانی هم‌زمان با نوای اذان ظهر در مرودشت شیراز به دنیا آمد. والدینش به خاطر ارادتی که به خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) داشتند نام راضیه را برایش برگزیدند. روز‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شدند. راضیه بزرگتر می‌شد و با وجودش شور و نشاط مضاعفی به خانه می‌بخشید. از همان کودکی روحیه‌ای شاداب و پرشور و نشاط داشت و لطافت و مهربانی‌اش به وضوح در برخورد با اطرافیان آشکار بود. راضیه تا قبل از بهار ۱۶ سالگیش موقعیت‌های چشمگیری را در زمینه ورزش کاراته، مسابقات قرآن و درس و تحصیل کسب کرد.
کشاورز از انفجار در حسینه سیدالشهداء علیه السلام شیراز ۱۸ روز در کما می‌رود و سرانجام در سن ۱۶ سالگی به شهادت می‌رسد. جالب آنکه وی در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ بعد از آنکه از زیارت بارگاه امام رضا (ع) به شهرش بازگشت، آرزویش برآورده شد و بر اثر انفجار بمب در حسینیه کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز توسط عوامل تروریستی و بعد از تحمل ۱۸ روز درد و رنج ناشی از جراحت به جمع شهیدان این حادثه پیوست.
کتاب راض بابا در قطع رقعی در۱۲۰ صفحه به قلم طاهره کوه کن منتشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات