۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۳۴۶
رییس سازمان تبلیغات:

جایگاه قرآن در طاقچه خانه‌ها نیست

جایگاه قرآن در طاقچه خانه‌ها نیست
حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این‌که متأسفانه مردم فهم دقیق و درستی از شأن و جایگاه قرآن ندارند، گفت: جایگاه قرآن در طاقچه خانه‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در همایش بزرگ رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: قرآن راهنمای بشریت از مشکلات و نسخه شفابخش جوامع امروز است.

وی با اشاره به این‌که شناخت و فهم درست از آیات کلام الله مجید، جامعه را از مشکلات و مصائبی که گرفتار آن است، رهایی خواهد ساخت، افزود: ذهنیت مردم از قرآن در سطح بسیار نازل و ضعیفی قرار دارد، به عبارتی متأسفانه مردم فهم دقیق و درستی از شأن و جایگاه قرآن ندارند.

 حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: این‌که عده‌ای قرآن را تنها کتاب مقدس دانسته و جایگاهش را در طاقچه خانه‌ها می‌دانند، مغایر با آن چیزی است که خداوند متعال در آیات الهی قرآن را معرفی کرده است، متأسفانه نگرش امروز جامعه از قرآن؛ حس دوا گرفتن و یافتن درمان نیست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تلقی ما از قرآن صرفا مقدس است ولی باید به عنوان گره گشای زندگی مورد توجه قرار گیرد. اگر تبیین معصومین از قرآن را جدی بگیریم، جامعه‌ای پیشرفته، اخلاقی و دینی خواهیم داشت؛ به عبارتی تحقق تمدن نوین اسلامی بدون قرآن متصور نیست.

وی با بیان این که قرآن حرف زدن با خدا و تجلی آیات الهی است، گفت: باید نگرش جامعه اسلامی و جهان را نسبت به قرآن تغییر دهیم، در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های مدون و کاربردی برای اجرا در نظر گرفته است که در دور جدید سازمان مورد توجه خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این‌که «اسلام ناب» برای حل مسایل و مشکلات فردی و اجتماعی هیچ آدرسی غیر از قرآن و اهل بیت به ما نداده است، اظهار داشت: تلقی جامعه از قرآن باید ارتقا پیدا کند، به عبارتی هر گاه سخن از جامعه قاریان، حافظان، مفسران و ... قرآنی به میان می‌آید، باید به دنبال آن تصور انس با قرآن نیز متبلور شود./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات