۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۹۷۷۲۹
مدیر حوزه خواهران مطرح کرد؛

ضرورت کاربردی سازی علوم حوزوی

ضرورت کاربردی سازی علوم حوزوی
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور کاربردی سازی علوم دینی را لازمه تعمیم فضای دینی در جامعه از سوی حوزه علمیه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان که در مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان‌ کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شکست سختی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است و دشمن نیز به‌صورت زبونانه دست به عملیات تروریستی علیه سربازان میهن گرامی ما زد.
وی افزود: از تلاش‌های مدیریت سابق حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در طول این دوازده سال تشکر می‌کنم که زحمت‌های زیادی برای حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان در این سال‌ها کشیده و فردی خدوم بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فردی مؤسس بودند و میان کسی که یک سازمان و افرادی را برای انجام یک کار جمع‌آوری کرده و یک مجموعه فعال ایجاد می‌کند با کسی که تنها این مجموعه را مدیریت می‌کند تفاوت فاحشی دارد و مطمئناً وی در این جهت توانمندی بسیار زیادی از خود نشان داده است.

وی ادامه داد: حضور غنی و انضباط و پیگیری مسائل از ویژگی‌های مهم حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بوده و همواره با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور ابراز کرد: سومین نکته‌ای که باید پیرامون حجت‌الاسلام والمسملین ابطحی ذکر کنیم این است که حجت‌الاسلام والمسملین ابطحی مشاور و کارشناس توانمندی برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم سازمان را در گام دوم خود حرکت دهیم لازم بود تصمیمات نوینی در عرصه نیروی انسانی بگیریم و به جوان‌ترها بیش‌ازپیش میدان دهیم، یکی از گزینه‌های موردنظر بنده برای معاونت آموزش نیز حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی بود که به دلیل همین مسئله بازنشستگی از انجام آن خودداری کردیم.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی نیز تجربه‌های موفقی در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی و مدیریت مدرسه علمیه خواهران داشتند و امیدواریم که بتوانند در مدیریت کردن این مجموعه توانمندی خوبی از خود به نمایش بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران باید تولدی در حوزه دانشی ویژه خود به وجود بیاورد تشریح کرد: هویت حوزه علمیه خواهران تنها به این معنا نیست که از نظر مخاطبان با حوزه علمیه برادران متفاوت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: حوزه علمیه شیعی به‌خوبی فهمید باید یک جریان مرجعیت دینی زنان برای جهان اسلام شکل بگیرد، این حوزه تنها به معنای یک مرجع با مخاطب زنانه نیست بلکه با توجه به اینکه دانش‌‌ها جنبه‌های مختلف و جنبه‌ها و حساسیت‌های ویژه‌‌ و مختلفی دارند، حوزه علمیه خواهران خود را متکفل توجه به این دانش‌ها با توجه به جنبه‌ها و حساسیت‌های زنانه‌ است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با تأکید بر کاربردی کردن علوم بیان کرد: حوزه برای اینکه  بتواند فضای دینی و مذهبی را در جامعه تعمیم دهد باید علوم خود را کاربردی کرده و تنها به موعظه گویی اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه ما تا رسیدن به قله‌های مدنظر خود فاصله زیادی داریم افزود: حوزه علمیه باسابقه و باعظمت استان اصفهان باید بتواند در تولید اندیشه و علم با حساسیت‌ زنانه عملکرد موفقی داشته باشد، شبکه نورانی حوزوی شکل‌گرفته در این استان باید به حوزه علمیه خواهران در پاسخگویی به همه نیازهای دینی جامعه زنان کمک کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اظهار کرد: چهل سال از عمرانقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز کشور ما دانش‌بنیان و سرعت رشد علمی ایران بسیار رشد داشته است.

وی ادامه داد: ما باید حوزه را تبدیل به نهادی کنیم که توانایی مدیریت فضای پیشرفته کشور را داشته و در توانایی خود در این زمینه نباید تردیدی نداشته باشیم، حوزه علمیه باید در انتقال مفاهیم دینی ادامه‌دهنده راه پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی(ع) باشد و این تفاوت بسیار آشکار حوزه علمیه با دانشگاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه علمیه باید بتواند به‌خوبی جهان را بشناسد و توان مدیریتی خود را برای تحولی که در ایران به‌سرعت در حال انجام است را بالا ببرد ابراز کرد: پیش از انقلاب تنها ۳۵ درصد زنان باسواد بودند اما آمار زنان باسواد کشور به ۸۵ درصد رسیده که 39 درصد آن مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: امروز نگرانی ما تنها این نیست که بانوان و مبلغان طلبه را در جلسات مذهبی زنانه مدیریت کنیم، امروز دغدغه ما این است که شبکه طبقات مرجع را در این عرصه مدیریت کرده و این طبقات مرجع را هماهنگ و در خدمت دین قرار دهیم و در این راستا اگر بخواهیم استان توانا و ارزشمندی مانند اصفهان را از محور فعالیت‌های خود کنار بگذاریم نمی‌توانیم دررسیدن به اهداف خود موفق شویم./1324/د101/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات