۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۶۰۳
امام جمعه تبریز:

بیانیه گام دوم انقلاب باید به فهم و عزم ملی تبدیل شود

بیانیه گام دوم انقلاب باید به فهم و عزم ملی تبدیل شود
حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بی توجهی به ظرفیت های درونی موجب خسران خواهد بود، گفت: بیانیه رهبری باید به فهم و عزم ملی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است، اظهار داشت: همه مردم و مسؤولان در تحقق منویات رهبری مسؤول هستند.

وی با بیان این‌که مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور هستند، افزود: نسل جوان می تواند با نشاط و انقلابی‌گری‌ خود نیروی پیشران کشور باشد، کارگزاران نظام نیز با اعتماد به جوانان و میدان دادن به نیروی خلاق و اندیشمند می توانند حل مشکلات کشور را به جوانان بسپارند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که بی توجهی به ظرفیت های درونی کشور موجب خسران خواهد بود، افزود: همه باید بدانیم تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات فعلی، جوانان هستند که باید به آنها اعتماد کنیم و در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان، به جوانان ریسک‌پذیر مسؤولیت دهیم تا برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر این‌که آذربایجان باید پیشگام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد، گفت: جلوگیری از بایکوت شدن این منشور اهتمام جدی مسئولان را می طلبد؛ همچنین باید با جلوگیری از تحریف این منشور راهبردی در مقابل عادی شدن و به فراموشی سپرده شدن این بیانیه ایستاد.

وی آتش به اختیار برای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب را امری ضروری دانست و تصریح کرد: آتش به اختیار به معنی زیرپا گذاشتن قوانین نیست، بلکه افراد انقلابی، جوان و با نشاط باید با رعایت قانون آتش به اختیار در حوزه فرهنگ و تبلیغی تلاشی جهادی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب باید به فهم و عزم ملی تبدیل شود، افزود: نیازمند تهیه نقشه اقدام و عمل از سوی گروهای مختلف برای تحقق بیانیه راهبردی و استراتژیک رهبر معظم انقلاب هستیم، جوانان دانشجو و طلبه نیز در این زمینه مسؤولیت خطیر بر عهده دارند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات