۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۷۸۴

گام اول تل‌آویو برای تن دادن به شروط حماس در تبادل اسرا

گام اول تل‌آویو برای تن دادن به شروط حماس در تبادل اسرا
یک وبگاه عربی از دیدارهای سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با مقامات حماس در مورد تبادل اسرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه «الخلیج اونلاین» به نقل از منابع آگاه در باشگاه «الاسیر» (ویژه رسیدگی به امور اسرا) در کرانه باختری اعلام کرد، «شاباک» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) طی روزهای گذشته دیدارهای گسترده‌ای با اسرای «شالیت» داشته است.

اسرای شالیت، اسرایی فلسطینی هستند که بر اساس توافق شالیت در سال 2011 با «گلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی مبادله شدند اما رژیم صهیونیستی بار دیگر آنها را بازداشت کرد؛ بیشتر آنها از قدس و کرانه باختری هستند. شرط نخست حماس برای آغاز مذاکره درباره هر توافق دیگری برای تبادل اسرای فلسطینی آن است که اسرای شالیت آزاد شوند. 

در این گزارش آمده، دیدار شاباک با خانواه‌های توافق شالیت، نشانه‌ای محکم از پیشرفت در مذاکرات محرمانه‌ای است که برای توافق تبادل اسرا انجام می‌شود و رژیم صهیونیستی سعی می‌کند شرایط را برای اجرایی کردن شرط اول مقاومت فراهم کند.

بر اساس گزارش «الخلیج اونلاین»، در جلساتی که شاباک با بیش از 30 اسیر – از 60 اسیر آزاد شده بر اساس توافق شالیت که بار دیگر بازداشت شده‌‌اند- داشته، بیشتر درباره امکان آزادی نزدیم آنها صحبت شده و سوال‌ها بر نحوه عملکرد این اسرا در خارج از زندان‌های رژیم صهیونیستی، رویکردهای سیاسی و مقاومت در صورت آزادی آنها متمرکز بوده است.

شاخه نظامی حماس چهار نظامی صهیونیست در اختیار دارد و تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها افشا نکرده است./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات