۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۹۸۹۱۶
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت محتوا بخشی به منبرهای تبلیغی از سوی روحانیت

ضرورت محتوا بخشی به منبرهای تبلیغی از سوی روحانیت
امام جمعه بابل گفت: امروز به روز رسانی اطلاعات علمی مبلغان دینی به منظور موفقیت در عرصه تبلیغ امری ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در همایش تجلیل از خواهران مبلغ با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) از ایشان به عنوان الگوی بارز برای همه بانوان جامعه اسلامی یاد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا (س) در برابر انحراف زمانه ایستادند و از جایگاه ولایت و امامت دفاع کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بدعهدی‌های دوران پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام موجب رنج و عذاب مضاعف آن بانوی ارزشمند اسلام شد.
 
امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود موضوع عفاف و حجاب را یکی از مسائل شاخص در سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و گفت: بانوان جامعه اسلامی باید در این مسأله مهم پیرو مکتب فاطمی باشند.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل با بیان این که متأسفانه امروز مسأله عفاف و حجاب دستخوش مسائل سیاسی شده است، بیان داشت: حجاب و عفاف همواره جزء مسائل مهم و محوری جامعه اسلامی بوده و نباید با مسائل سیاسی و حزبی آمیخته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم تبلیغ دین اشاره کرد و آن را یکی از مسائل مهم در طول تاریخ اسلام برشمرد و گفت: پیامبران و ائمه اطهار (ع) همواره جزء نخستین مبلغان دین در طول تاریخ بودند که امروز این وظیفه و رسالت خطیر بر عهده حوزویان است.
 
امام جمعه بابل با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی در جامعه امروز ضرورت بهره گیری مبلغان از ابزار و فناوری‌های روز در جهت تبلیغ دین را بیشتر کرده است، بیان داشت: امروز به روز رسانی اطلاعات علمی مبلغان دینی به منظور موفقیت در عرصه تبلیغ امری ضروری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که امروز تنها اکتفا کردن به تبلیغ سنتی نمی‌تواند پاسخگوی همه نیاز‌های جامعه باشد، خاطرنشان کرد: آشنایی مبلغان دینی با فناوری‌های روز در عرصه تبلیغ بسیار حائز اهمیت است که نباید از آن غافل شد.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل با تأکید بر این که امروز محتوا بخشی به منبر‌های تبلیغی یک ضرورت مهم است، بیان داشت: باید مهارت های تبلیغی روحانیت هر روز بیشتر تقویت شود تا اثرگذاری تبلیغ دو چندان شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات