۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۹۸۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فضای امروز حوزه برای نخبه پروری مهیا است

فضای امروز حوزه برای نخبه پروری مهیا است
مدیر حوزه علمیه مازندران به پیشرفت های کمی و کیفی حوزه اشاره کرد و گفت: امروز فضا و شرایط حوزه برای نخبه پروری کاملاً مهیا و آماده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری به سیره عملی آن حضرت اشاره کرد و گفت: آن بانوی نمونه اسلام در همه امور بهترین الگو برای جامعه امروز است.
 
وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) نزد پیامبر گرامی اسلام از یک جایگاه بسیار رفیعی برخوردار بودند، افزود: متأسفانه حوادث پس از رحلت نبی مکرم اسلام موجب رنجش خاطر آن بانوی بزرگ اسلام شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سیره فاطمی باید در همه بخش های جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: به طور حتم بهره گیری از سیره و روش آن حضرت موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی در عرصه های مختلف خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه به عنوان وارثان و ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) وظیفه دارند همواره راه ائمه اطها(ع) را ادامه دهند، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با معارف اهل بیت(ع) از سوی طلاب موجب رشد علمی و اخلاقی آنها خواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فاصله گرفتن از معارف و سیره اهل بیت(ع) سدی در برابر رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است، تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) باید همواره پیرو سیره اهل بیت(ع) باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر معارف و سیره اهل بیت(ع) توانست بسیاری از مشکلات و بحران های چهل سال اخیر را خنثی کند، بیان داشت: با وجود همه توطئه ها و دشمنی های چهل سال اخیر نظام اسلامی ایران در سایه توجهات اهل بیت(ع) مصون مانده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که کشورمان در سایه سار اهل بیت(ع) از همه توطئه ها و خطرات دشمن در چند دهه اخیر حفظ مانده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که تا معارف انسان ساز و تعالی بخش اهل بیت(ع) در تمام سطوح جامعه نهادینه و گسترش پیدا کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه حوزه های علمیه نیز در سایه توجه حضرت ولی عصر(عج) به پیشرفت های کمی و کیفی بسیار خوبی دست پیدا کرده اند، بیان داشت: امروز فضا و شرایط حوزه برای نخبه پروری کاملاً مهیا و آماده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات