۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۹۹۱۰۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دولت در مدیریت بازار کالاهای اساسی موفق نبوده است

دولت در مدیریت بازار کالاهای اساسی موفق نبوده است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت در مدیریت بازار کالا به ویژه کالاهای اساسی موفقیت چندانی نداشته و باید تلاش خود را در این راستا به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار کرد: دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفقیت چندانی نداشته که باید تلاش خود را در این راستا چند برابر کند.

وی تصریح کرد: یکی از ترفندهای دشمنان برای رسیدن به اهداف پلید خود علیه جمهوری اسلامی ایران فشارهای اقتصادی است که در سال جاری بخشی از فشارها را عملیاتی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طی ماه‌های اخیر به دلیل فشارهای اقتصادی دشمن از یک سو و بی‌تدبیری دولت از سوی دیگر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هستیم که این شرایط نیاز به تدبیر مناسب دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفق عمل نکرده است، اظهار کرد: دولت می‌توانست با برنامه‌ریزی پیش‌بینی لازم را برای شرایط فوق داشته باشد و نسبت به جلوگیری از افزایش روزانه قیمت‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای عدالت، احیای فرهنگ علوی و فاطمی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم شکل گرفته است، ادامه داد: آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا، مجاهدت‌های امام راحل و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری است که باید قدردان این ایثارگری‌ها و هدایت‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ایران همواره با دشمنی‌های آمریکا، اسرائیل، آل سعود و بدخواهان انقلاب مواجه بوده اما با هوشمندی و هدایت مقام معظم رهبری تمام دشمنی‌ها با شکست مواجه شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی لازمه عبور از مشکلات اقتصادی را پرهیز از مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی دانست و گفت: این مسائل کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند که می‌طلبد در این زمینه سبک زندگی را تغییر داد.

وی مصرف روزانه بیش از 500 میلیون مترمکعب گاز خانگی و 100 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با کمترین قیمت را نمونه بارز اسراف دانست و گفت: اصلاح الگوی مصرف در جامعه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید بیش از 35 درصد از درآمدهای کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره و در مواقع ضروری در راستای تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: متاسفانه این میزان هم اکنون به 20 درصد کاهش پیدا کرده است که می‌تواند کشور را با مشکل مواجه کند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات