۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۹۱۲۳
حجت الاسلام صادقی خبر داد.

اقامه نماز جماعت در کمتر از هزار مدرسه مازندران

اقامه نماز جماعت در کمتر از هزار مدرسه مازندران
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: در حال حاضر تنها کمتر از هزار مدرسه در استان نماز جماعت را با حضور روحانی اقامه می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با مسؤولان پرورشی آموزش و پرورش بر ضرورت تعامل و ارتباط سازنده دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که حوزه علمیه ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری با آموزش و پرورش است، افزود: حوزه علمیه همواره بازوی توانمندی برای همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت بوده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش توجه به مسائل تربیتی است، خاطرنشان کرد: همراهی حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند موجب رشد اخلاقی و معنوی در دانش آموزان شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسائل تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: همراهی علم و اخلاق می‌تواند موجب رشد و تعالی علمی و معنوی در دانش آموزان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر دانش آموزان مدارس در معرض هجمه‌ها و آسیب‌های بسیار فرهنگی و اجتماعی قرار دارند، افزود: تعامل و ارتباط سازنده میان دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه می‌تواند از بسیاری آسیب‌های احتمالی پیش روی دانش آموزان را به حداقل ممکن برساند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مدارس خط مقدم فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در سطح مدارس و تعامل با دانش آموزان می‌تواند ضمن تقویت باور‌های دینی و اعتقادی آن‌ها از بروز آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی نیز جلوگیری کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و گسترش حضور مبلغان دینی در سطح مدارس تأکید کرد و گفت: به دلیل حجم گسترده مدارس در استان ضرورت دارد حضور مبلغان دینی در این مدارس بیشتر تقویت شود تا شاهد آثار دینی و فرهنگی مناسب تری در میان دانش آموزان باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر تنها کمتر از هزار مدرسه در استان نماز جماعت را با حضور روحانی اقامه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش حضور مبلغان دینی در سطح مدارس برنامه‌های دینی و فرهنگی از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات