۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۹۰۰۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بیش از 200 مبلغ دینی در طرح مدارس امین مازندران فعال هستند

بیش از 200 مبلغ دینی در طرح مدارس امین مازندران فعال هستند
حجت الاسلام صادقی از فعالیت بیش از 200 مبلغ دینی در قالب طرح مدارس علمیه در مازندران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست تجلیل از خواهران مبلغ، تبلیغ را یکی از محوری‌ترین وظایف مبلغان دینی برشمرد و گفت: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند وجود متخصصان دینی در این حوزه بسیار ضروری است.
 
وی همچنین با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) از ایشان به عنوان الگوی همه بانوان عالم یاد کرد و گفت: متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بود از سیره و مشی آن حضرت در مسائل مختلف به خوبی بهره نبرده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) فدایی ولایت و امامت بودند، خاطرنشان کرد: همه عمر آن بانوی دو عالم در جهت حمایت و پشتیبانی از ولایت سپری شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دوران حیات آن حضرت دشمنان اسلام برای ضربه زدن به جایگاه امامت و ولایت تلاش‌های بسیاری کرده بودند، افزود: اما آن حضرت تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود تنها در مسیر ولایت و دفاع از آن جایگاه رفیع حرکت کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز بانوان جامعه ما باید ادامه دهنده مسیر آن بانوی دو عالم باشند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نشان دادند که ولایت مداری تنها به شعار نیست بلکه در عمل از آن جایگاه رفیع دفاع و حراست کردند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز بانوان مبلغ نیز به مجاهدت و تلاش همه جانبه در این مسیر سخت اشتغال دارند، بیان داشت: با توجه به این که جامعه زنان کشور امروز در معرض بحران‌های اجتماعی بسیاری قرار دارند تلاش‌های تبلیغی بانوان مبلغ می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها بکاهد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر ۲۰۰ خواهر مبلغ در قالب طرح امین در مدارس استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند، افزود: حضور این مبلغان دینی به تقویت باور‌ها و اعتقادات مذهبی دانش آموزان انجامیده و باید تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، از تبلیغ دین به عنوان جهاد فی سبیل الله یاد کرد و با بیان این که امروز تبلیغ دین وظیفه و رسالت بسیار سنگینی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها در جامعه با هدف تخریب چهره مبلغان دینی تلاش می‌کنند این وظیفه مهم را سبک جلوه دهند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات