۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۱۸۶

افشای بی پایه بودن تهدیدات آمریکا علیه ونزوئلا

افشای بی پایه بودن تهدیدات آمریکا علیه ونزوئلا
نماینده آمریکا در امور ونزوئلا در یک گفت‌وگوی تلفنی افشا کرده که تهدید به اقدام نظامی علیه کاراکاس واقعی نیست و هدف آن ایجاد هراس میان نظامیان ونزوئلایی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دو کمدین روس که پیش از این هم با جا زدن خود به عنوان مقام‌های خارجی، چند بار مسؤولان آمریکایی و اروپایی را فریب داده و اطلاعات حساسی از آن‌ها دریافت کرده‌اند، این بار به سراغ «الیوت آبرامز» نماینده رییس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا رفته و از او در مورد احتمال اقدام نظامی علیه کاراکاس سوال کرده‌اند.

به نوشته پایگاه «واشنگتن‌تایمز»، یکی از این دو کمدین روس خود را یک مقام بانکی سوئیسی معرفی کرده و گفته قصد دارد حساب‌های مربوط به مقام‌های ونزوئلا را مسدود کند.

بر اساس فایل صوتی منتشر شده از این مکالمه، آبرامز در گفت‌وگو با این فرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا قصد دارد به ونزوئلا حمله کند، گفته است که واشنگتن چنین تصمیمی ندارد، مگر آنکه دولت ونزوئلا «کار کاملا دیوانه‌واری» مانند حمله به سفارت آمریکا انجام دهد.

وی در مورد دلیل اینکه مقام‌های آمریکایی دائما می‌گویند تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است، گفته واشنگتن این کار را می‌کند تا «ارتش ونزوئلا مضطرب شود.»

دولت آمریکا هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

واشنگتن از چند هفته پیش تلاش گسترده‌ای را برای کنار زدن دولت قانونی ونزوئلا که اردیبهشت ماه امسال با رأی مردم ونزوئلا روی کار آمد، آغاز کرده است. مقام‌های آمریکایی در موضع‌گیری‌های رسمی خود احتمال اقدام نظامی علیه ونزوئلا را رد نکرده‌اند./847/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات