۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۰۰۲۹۷

استقبال سفیر عربستان در بحرین از تروریستی خوانده شدن حزب الله

استقبال سفیر عربستان در بحرین از تروریستی خوانده شدن حزب الله
سفیر عربستان سعودی در بحرین اعلام کرد که سعودی از تروریستی خوانده شدن حزب الله از سوی انگلیس استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس ششم اسفند ماه جاری اعلام کرد که دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد ادعا کرد که «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم... به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم».

این تصمیم که واکنشهای منفی بسیاری را به همراه داشت، مورد استقبال عربستان سعودی قرار گرفت.

«عبدالله بن عبد الملک آل الشیخ» سفیر سعودی در بحرین تأکید کرد که پادشاهی عربستان سعودی از تروریستی خوانده شدن حزب الله استقبال می‌کند.

آل الشیخ از منامه پایتخت بحرین به روزنامه «البیان» امارات گفت که باید اقدامات نیروهای حزب الله «فاش و رسوا شود».

وی با این ادعا که حزب الله «ابزار مخرب» موجود در دست نظام جمهوری اسلامی ایران است، از جامعه بین‌الملل خواست که حزب الله را یک حزب تروریستی از نظر جهانی معرفی کند.

سفیر ریاض در منامه در ادامه ادعاهای خود گفت: «عربستان قصد دارد همه امکانات خود را برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به کار گیرد تا از جنایات مربوط به آن بکاهد».

آل الشیخ با این ادعا که «عربستان همیشه در مقابله با گروههای تروریستی و افراط‌گرا یک شریک اصلی بوده است» بر «مطالبات مشروع» کشورهای تحریم کننده قطر از این کشور تأکید کرد.

وی در پایان مدعی شد که قطر باید «دست از حمایت گروههای تروریستی بردارد و در مسائل داخلی سایر کشورها مداخله نکند».

این ادعای مسئول سعودی مبنی بر تلاش این کشور برای مبارزه با تروریسم در حالی مطرح می‌شود که «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفته بود که شرط ازسرگیری روابط بین دمشق و ریاض این است که عربستان باید پولهایی را که صرف حمایت از تروریسم کرده، بدون هیچ پیش‌شرطی، همین مقدار پول را برای بازسازی سوریه هزینه کند.

الجعفری با تأکید بر اینکه سعودی باید شبکه‌های تکفیری را که در داخل سوریه ایجاد کرده، لو دهد، درباره این شبکه‌ها گفت که عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حامی آنها بوده‌اند.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در پس این تصمیم انگلیس قرار دارند؛ به گونه‌ای که در ماه‌های گذشته کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بوده و چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات