۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۰۳۸۶
آیت الله سبحانی:

حوزه خواهران برای تربیت بانوان مبلغه سرمایه گذاری ویژه کند

حوزه خواهران برای تربیت بانوان مبلغه سرمایه گذاری ویژه کند
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر سرمایه گذاری حوزه خواهران برای تربیت بانوان مبلغه گفت: گاهی طلاب خواهر به گونه ای می توانند اثرگذاری داشته باشند که واعظ مرد نمی تواند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علیمه خواهران با تأکید بر اطلاع رسانی نسبت به فعالیت های انجام شده اظهار کرد: این موارد اگر در جایی منشر شود که انسان بتواند به آنها استناد کند کار بسیار مناسبی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شکی نیست که انقلاب اسلامی ایران برکات زیادی داشته است اما پیش از انقلاب نیز خواهران دارای حوزه بوده اند اگر چه کم رنگ بود و قابل مقایسه با پس از انقلاب اسلامی نیست.

وی با تصریح بر این که از افراد محصل در حوزه علمیه خواهران باید مبلغه ساخت، اظهار کرد: طلاب خواهر باید بتوانند در منازل و مساجد مختص به خواهران تبلیغ کنند؛ اثری که طلاب خواهر می گذارند، واعظ مرد نمی گذارد که این موارد تجربه شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: نحوه تدریس طلاب خواهر باید به گونه ای باشد که بتوانند در میان زنان اثر داشته باشند به گونه ای که ده درصد برای اجتهاد و نود درصد برای تبلیغ تربیت شوند.

وی با بیان این که گستردگی در مدیریت دارای هزینه است، تأکید کرد: کاری کنید که مدیریت را کوچک و هزینه را کم تر کنید به گونه ای که نیازی به درآمدهای دولتی نباشد و علمایی که در شهرستان ها هستند نیز باید در ایجاد منابع کمک کنند به این گونه که بخشی از آن را به عالم بزرگ شهر بسپارید تا برای خودش وظیفه ببیند که آن هزینه را تأمین کند تا همه هزینه ها بر دوش مرکز نباشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: طلاب خواهر باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند در دبیرستان ها تدریس کنند و مصرف داشته باشند یعنی وزیر آموزش و پرورش به عنوان اصل بپذیرد کسانی که می خواهند مسائل دینی را بیان کنند، از طلاب خواهر باشند در این صورت استقبال زیاد خواهد شد و الا اگر صرف گرفتن مدرک بدون این که مصرفی داشته باشند اقبال کم و نتیجه کم تری خواهید گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خواهران حاضر در این نشست تشکر می کنم و کاری که از دست بنده برآید حاضر هستم  کمکی داشته باشم./1324/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
مخالف هستم
1
0
نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
بعد انقلاب تحول عظیمی در حوزه‌های اعتقادی کلامی خصوصا موسسه ایشان در پاسخ سوالات اپعقاید جوانان اتفاق افتاده ولی هنوز ارتباط علما با دانشجوها خوب نیست
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌النقی امام هادی(ع) تسلیت باد.
1
0