۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۸۵۹
آیت الله خاتمی در فردوس:

کم کاری برخی از مسؤولان در سیل اخیر مشهود است

کم کاری برخی از مسؤولان در سیل اخیر مشهود است
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از مسؤولان در سیلاب اخیر کم کاری کردند و ساختمان سازی و تغییر مسیر رودخانه‌ها و عملکرد برخی از مدیران جای سوال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع طلاب حوزه‌‌ علمیه فردوس اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید پیام دین و معنویت را در جهان گسترش دهند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه میراث نبوت و امامت هستند، گفت: حوزویان باید ابتدا این پیام را خودشان پیاده کنند تا در وجود دیگران نیز تاثیرگذار باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از جایگاه خاصی برای نشر پیام بعثت برخوردار است، افزود: وقتی کسی سخن یا حرف می‌گوید باید ابتدا خودش آن سخن را باور داشته باشد و به آن عمل کند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب دو برابر شده چرا که امروز فضای مجازی ابزاری برای مقابله با ارزش‌ها و شبهه‌پراکنی‌ها شده است.

وی با اشاره به سیلاب اخیر در کشور، ادامه داد: متاسفانه این سیلاب خسارت‌های زیادی به برخی از شهرها وارد کرد و عده‌ای به دنبال متزلزل کردن اعتقادات مردم هستند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: برخی از مسؤولان در سیلاب اخیر کم کاری کردند و ساختمان سازی و تغییر مسیر رودخانه‌ها و عملکرد برخی از مدیران جای سوال دارد.

وی با اشاره به عید مبعث، افزود: باید پیام مبعث را در جامعه گسترش دهیم و به خانه‌های خود بیاوریم و باید خانه ما خانه دین و فرزندان ما گل‌های معطر دینداری باشند.

گفتنی است؛ یکشنبه 4 فروردین ماه امسال نیز دوازدهمین همایش ملی طلاب و فضلای فردوس، سرایان و بشرویه برگزار و آیت الله مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام وحدتی شبیری رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد در این همایش به سخنرانی پرداختند.

در این همایش به رسالت و مأموریت‌های روحانیت در بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب و حضور طلاب در آموزش‌های آکادمیک تاکید شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات