۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۲۱۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فرصت ها برای دست یابی به سعادت اخروی

ضرورت استفاده از فرصت ها برای دست یابی به سعادت اخروی
حجت الاسلام خانزاده استفاده از فرصت ها برای دست یابی به سعادت اخروری را ضرروی دانست و گفت: برای دست یابی به سعادت نیز همانند امور دنیوی باید از فرصت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام خانزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که خداوند به برخی ماه های سال برکات خاصی اعطا کرده است، گفت: خداوند از میان ماه های دوازده گانه سال، به ماه های رجب، شعبان و رمضان برکات خاصی اعطا کرده و اعمال خاصی نیز در این ماه ها وارد شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: به عنوان مثال افراد کنکوری می دانند، یک ماه پایانی، سال آموزشی زمان بسیار مهمی است که اگر از این یک ماه به صورت صحیح استفاده کنند نتیجه بهتری به دست خواهند آورد.

وی افزود: ماه های رجب، شعبان و رمضان نیز همانند ماه پایانی کنکور، فرصت مهمی به شمار می روند که اگر انسان بتواند این سه ماه را درک کند از نظر اخروی به نتیجه مطلوبی خواهد رسید اما اگر بی توجهی کند این ماه ها نیز همانند ماه های گذشته خواهد بود و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام خانزاده با تصریح بر این که اگر مسلمانان معتقد باشند ماه های رجب، شعبان و رمضان همانند سایر ماه ها نیستند، از فرصت های آنها استفاده خواهند کرد، اظهار کرد: اگر مسلمانان بدانند که ماه های بیان شده دارای فضیلت هستند در صدد بررسی اعمال در جهت استفاده از این فرصت برخواهند آمد.

وی ادامه داد: رسیدن به قله نیازمند آمادگی است و آن قله ماه رمضان است که در صورت استفاده مناسب از ماه شعبان می توان برای رسیدن به قله ماه رمضان آمادگی پیدا کرد، در غیر این صورت ماه رمضان نیز همانند روزهای دیگر خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: همان گونه که در دنیا، اگر انسان از فرصت ها به صورت صحیح استفاده نکند رشدی نخواهد داشت در امور اخروی و رسیدن به سعادت نیز اگر از فرصت ها استفاده نکند به نتیجه ای نخواهد رسید./1324/ت302/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات