۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۲۳۲۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران؛

برنامه‌ریزی پنج‌ساله حوزه علمیه خواهران تدوین شود

برنامه‌ریزی پنج‌ساله حوزه علمیه خواهران تدوین شود
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه تحول جز در نگاه‌های بلند حاصل نمی‌شود، گفت: باید برنامه‌ریزی سالانه و پنج‌ساله برای حوزه علمیه خواهران تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در اولین جلسه شورای راهبری حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد ضمن گرامیداشت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار بیان کرد: خوشحالیم که دشمن ابله ما این روز عزیز را برای تروریستی خواندن مجموعه ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب کرد، سپاه مجموعه‌ای عزیز، محترم، ارجمند و ارزشمند برای کشور بوده و در طول چهل سال انقلاب اسلامی در کنار روحانیت فعالیت‌‌های ارزشمندی را انجام داده است.

وی با اشاره به سیل‌های اخیر در مناطق مختلف کشور افزود: ۲۴ استان کشور درگیر مسئله سیل شده که تقریباً بی‌سابقه است، در زمانی که کشور تعطیل بود و مردم خود را برای تعطیلات و رفع خستگی آماده کرده بودن، همه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بسیج شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: دام‌پروری، پرشدن سفره‌های زیرزمینی پرشدن سدها، حل مسئله ریز گردها و حل مسئله دریاچه‌هایی مانند دریاچه ارومیه از مشکلاتی بود که با این بارش‌های اخیر رفع شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید با یک تحلیل درست از حادثه در کنار مردم قرار داشته و به آن‌ها کمک کنند خاطرنشان کرد: از همکاران خود در حوزه‌های علمیه خواهران مستقر در استان‌های سیل‌زده تشکر می‌کنم که در صحنه حضور داشته و تمام تلاش خود را برای کمک‌ کردن و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان به کار بستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه روحانیت التیام بخش سیل‌زدگان باشد ادامه داد: حضور روحانیت در مناطق سیل‌زده باید یک حضور عاطفی معنادار باشد، روحانیت می‌تواند با استفاده از وجوهات سیل‌زدگان را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان رئیس گروه فرهنگ دانشگاه امام باقر و مدیرکل مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات بوده و به دلیل مشغله زیاد به‌عنوان سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌ می‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به ویژگی‌های مدیریتی لازم در مرکز برنامه‌ریزی و نظارت اشاره کرد و افزود: مدیریت و حضور در فعالیت‌ها،‌ توجه به تحول‌گرایی، ممانعت از تحجر و روزمرگی، روحیه تفکر و دعوت به تشریک مساعی از ویژگی‌هایی است که توجه به آن می‌تواند آورده‌های خوبی برای حوزه‌‌های علمیه خواهران داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باید یک شبکه تصمیم‌ساز و سپس تصمیم‌گیر شود و ایجاد این شبکه یک کار بسیار بزرگ برای حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: مدیری که بخواهد با کنارگذاشتن افراد سازمان خود را پایدار نگه دارد بی‌تردید زمین می‌خورد، سازمان باید حس به‌کارگیری همه نیروهای خود را احیا کند، باید برای ایجاد همدلی و یکدستی در مجموعه حلم و بردباری داشته باشیم.

وی ادامه داد: توصیه بنده به همه معاونان و به‌ویژه مرکز برنامه‌ریزی و نظارت این است که حلم و بردباری داشته و نسبت به همدلی و یکدستی خانواده حوزه‌های علمیه خواهران دغدغه‌مند باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه تحول جز در نگاه‌های بلند حاصل نمی‌شود بیان کرد: باید برنامه‌ریزی سالانه و پنج ساله برای حوزه علمیه خواهران تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز برنامه‌ریزی و نظارت باید برای اقدامات طولانی‌مدت برنامه‌ریزی داشته باشد افزود: ما باید در برنامه‌های خود به مدرسه محوری توجه ویژه داشته باشیم زیرا کارآمدی ما در مدرسه نمود پیدا می‌کند، در سال گذشته نیز گام بلندی در مسئله مدیریت ساختار و برخی از هزینه‌ها برداشتیم و هزینه‌ها را بر پایه مدرسه‌محوری برنامه‌ریزی کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: مرکز برنامه‌ریزی و نظارت باید با ریخت‌وپاش‌ها بجنگد و تمام تلاش خود را برای تعالی حوزه‌های علمیه خواهران و توانمندسازی مدارس به کار بندد.
گفتنی است در پایان این جلسه از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان مدیر سرپرست سابق مرکز برنامه‌ریزی و نظارت تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین قنبرزاده به‌عنوان رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت معرفی شد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات