۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۲۳۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هشدار دادن مسؤولان و هشدار پذیری به موقع مردم عامل رخ ندادن تلفات جانی است

هشدار دادن مسؤولان و هشدار پذیری به موقع مردم عامل رخ ندادن تلفات جانی است
نماینده مجلس خبرگان با اشاره به حداقل بودن تلفات جانی در سیل اخیر، گفت: هشدار دادن مسؤولان و هشدار پذیری به موقع مردم عامل رخ ندادن تلفات جانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، عصر امروز در جلسه ستاد بحران در شهرستان نورآباد با اشاره به اینکه برخی مردم خانه و کاشانه و برخی زمین کشاورزی خود را به طور کامل از دست داده اند، گفت: با همفکری و تلاش مسؤولان باید برای آنان کار اساسی صورت گیرد.

وی به اهمیت فعالیت اساسی در مرحله پساسیل اشاره کرد و افزود: رهبری برای انجام فعالیت های اساسی در مرحله پساسیل اهمیت بسیار قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه ایشان در دیدار با ستاد بحران کشور فرمودند اینجور نباشد که پس از سیل فراموش شود، باید دنبال گیری کرد، یادآور شد: بعد از وقوع سیل نباید کار را رها کنیم و بدانیم پا به پای فعالیت برای رفع بحران کنونی سیل، ارائه خدمات متقن و ماندگار به مردم است.

وی با بیان اینکه دین اسلام در زمینه های مختلف از جمله برای زمان بحران اصولی ارائه کرده است، اظهار داشت: شناخت این اصول می تواند ما را در مسیر درست قرار دهد و این اصول نه تنها با اصول علمی ناسازگار نیست بلکه چشم اندازهای دقیق و عالمانه را پیش روی ما قرار می دهد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با تأکید بر ضرورت توجه به سه اصل نفع مستقر در زمین، استحکام در عمل و خدمات و هشداردهی و هشدار پذیری در بحران گفت: بارانی که در استقرار پیدا می کند طبق اصطلاع قرانی نفع مستقر در زمین است، نفعی که استقرار یافته تا چشمه های جوشان از ان منشعب شوند، توسعه کشاورزی، جریان برق بر اساس آن تولید و مشکل کم آبی برطرف شود.

مهندسی شهر را آسیب ناپذیر در برابر سیل قرار دهیم

وی خاطرنشان کرد: باید از این پس مهندسی شهر را به گونه ای آسیب ناپذیر در برابر سیل قرار بدهیم، دیگر در مسیر رودخانه ها منزل بنا نشود و شهرداری نباید مجوز ساخت ساختمان در حریم رودخانه ها را صادر کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تأکید کرد: باید پل ها را مستحکم و بلند بسازیم، عرض رودخانه ها بر اساس احتمالاتی که نسبت به جریان سیا می دهیم عریض بگیریم و برای رودخانه ها حریم قائل شویم.

وی در ادامه عنوان کرد: هشدار دادن به موقع مسؤولان برای دور شدن مردم از حریم آن و هشدار پذیری به موقع مردم عامل اصلی رخ ندادن تلفات جانی به صورت قابل توجه در سیل لرستان است.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه هرچن در جریان سیل مشکلات اندو باری رخ داد، باید در راه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و همدردی با آنان بکوشیم، گفت: در استان لرستان همه نیروها همچون سپاه، ارتش، مسؤولان استان و نیروهای مردمی به صورت لحظه ای و شبانه روز مشغول فعالیت هستند و قابل قدردانی است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات