۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۰۳۴۷۲
حجت الاسلام پورسیدآقایی:

مهدویت باید در جامعه اسلامی جریان داشته باشد

مهدویت باید در جامعه اسلامی جریان داشته باشد
رییس پژوهشکده مهدویت با اشاره به زیارتی که در دوران غیبت امام زمان(عج) برای فراموش نکردن یاد ایشان خوانده می شود، گفت: مهدویت باید چون خونی در رگ جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم آغاز شده است.

حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی رییس مؤسسه آینده روشن در این همایش با اشاره به مهدویت به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مطرح در جامعه اسلامی تأکید کرد: این گونه همایش ها همچون اذانی برای اعلان زمان ولایت و امامت حضرت ولی عصر(عج) است.

وی تصریح کرد: بدون شک این چنین همایش ها و نشست هایی که به صورت کاملا تخصصی در حوزه علمیه برگزار می شود، لازم است و باید همانند آن نشست های دیگری نیز برگزار شود یعنی ما ده ها و صدها برنامه این چنینی نیاز داریم.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با بیان این که عنوان همایش امسال «ولا تُنْسِنَا ذِكْرَه» اعلام شده است، گفت: این عبارت فرازی از زیارت نامه ای است که در دوران غیبت امام زمان(عج) خوانده می شود که در آن از خدا می خواهیم به دلیل طول زمان غیبت حضرت و قطع شدن خبر ایشان او را از یاد مبر!.

وی اضافه کرد: در حقیقت برگزاری همایش دکترین مهدویت مصداقی از این دعای بزرگ و پرفضیلت است، چراکه تلاشی صورت می گیرد تا یاد و نام ایشان از خاطر انسان بیرون نرود.

رییس پژوهشکده مهدویت در ادامه یادآور شد: ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که وظیفه همه شیعیان در دوران غیبت بحث یاد و نام امام زمان(عج) است و نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

وی با تأکید بر این که باید مهدویت همچون خون در رگ های جامعه اسلامی در جریان باشد، گفت: زندگی فردی و اجتماعی ما باید با نام و یاد حضرت گره بخورد و هر امری از شؤون زندگی که در تضاد با مهدویت و آرمان های آن است از زندگی دور نگاه داشته شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی در پایان تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه ها، دانشگاه ها، مراکز علمی و به طور کلی زندگی فردی و اجتماعی ما نباید از یاد حضرت صاحب الزمان(عج) غافل بشود و در همه ابعاد زندگی های ما انتظار به معنای حقیقی کلمه دیده شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات