۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۳۸۶۰

آذربایجان غربی ۶ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را بازسازی کرد

آذربایجان غربی ۶ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را بازسازی کرد
بدلی گفت: افزون بر ۶ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط ستاد معین آذربایجان غربی بازسازی و تحویل مردم داده‌ شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود بدلی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: افزون بر ۶ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط ستاد معین آذربایجان غربی بازسازی و تحویل مردم داده‌ شد.

بدلی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته توسط ستاد معین آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، افزود: این ستاد به‌ منظور کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه در شهرستان دالاهو مستقر بوده و علاوه بر آن شهر کرند غرب، ریجاب و گهواره به انضمام 143 روستا نیز تحت پوشش این ستاد هستند.

وی تصریح کرد: از 10 هزار واحد مسکونی ارزیابی‌شده توسط ستاد معین آذربایجان غربی نزدیک به 6 هزار و 700 واحد مسکونی خسارت‌دیده بودند که از این‌ بین هزار و 700 واحد بازسازی کامل شده‌اند و مابقی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده 98درصد بازسازی‌ شده‌اند.

بدلی بیان کرد: در 5 استان قزوین، اردبیل، کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی نزدیک به 19 هزار و 257 واحد توسط ستاد معین آذربایجان غربی ساخت‌وساز شده و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی، گفت: تنها 13 واحد مسکونی در سه روستای قیزقاپان، آق اتاق و گوله گوله شهرستان تکاب و همچنین یک واحد در شهرستان اشنویه و یک واحد در نقده براثر بارندگی‌های اخیر و به دلیل فرسوده بودن واحدهای مسکونی دچار خسارت شده بودند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی درباره روستاهای در معرض خطر آذربایجان غربی گفت: اقداماتی شامل احداث کانال و دیوارهای ساحلی در 193 روستابه‌منظور ایمن‌سازی انجام‌شده و 23 روستا به دلیل پیشگیری از خطرات احتمالی جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به کمک‌رسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مناطق سیل‌زده، افزود: اکیپ ماشین‌آلات آور برداری و لایروبی شامل کمرشکن، لودر و کمپرسی به شهرستان پل‌دختر استان ایلام جهت کمک به مردم سیل‌زده و شتاب بخشیدن به مراحل امداد نجات و بازسازی، ارسال شدند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات