۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۴۱۷۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

آثار یاد مرگ و معادباوری در زندگی انسان + فیلم

آثار یاد مرگ و معادباوری در زندگی انسان + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: کسی که دو اصل آثار یاد مرگ و معادباوری را در زندگی تقویت کند شاهد تحولات شگرفی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه عصر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: علم آموختن به همراه عمل موجب نجات و رستگاری، تاثیرگذاری بیشتر و تزاید علم و در نهایت بهشتی شدن و بهشتی کردن دیگران است.

وی ادامه داد: شرط تبلیغ عمل نیست بلکه شرط در تاثیر بر مخاطب علم توام با عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به آسیب های علم منهای عمل ابراز داشت: ورود به دوزخ، شدت عذاب و احساس ندامت و حسرت از جمله آثار سوء علم منهای عمل است که در نهایت موجب افول تاثیرگذاری مثبت است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: جوانان امروزی تحت تاثیر علمای فاسد قرار گرفته اند و نسبت به خیلی از اموری که در جامعه امروزی توسط روحانیت انجام می شود عکس العملی ندارند و برای آنها اهمیتی قائل نیستند.

وی تاکید کرد: دین اسلام تنها دینی است که برای علم آموزی هیچ حد و مرزی قرار نداده، از جمله محدوده سنی و جنسیتی و جغرافیایی که این خود نشان از اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام دارد.

استاد حوزه علمیه ضمن اشاره به خاطره ای از حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: این عالم وارسته نسبت به بهشت و جهنم عقیده داشتند، بر حسب روایات بهشت مراتب دارد، بهشت رفتن خیلی هنر نیست بلکه درجات بهشت را درک کردن هنر است.

وی در تبیین آثار معادباوری ابراز کرد: کسی که معاد باور است، کم نمی گذارد، کم نمی آورد و قدم در خطا و گمراهی نمی گذارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار یاد مرگ در زندگی گفت: کسی که روزانه ۲۰ مرتبه یاد مرگ کند، اصل شهدایی دل نبستن، بار بستن و دل نشکستن را در خود پرورانده و زندگی اش دچار تغییر و تحولاتی شگرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در تشریح و تبیین آسیب شناسی علم بی عمل بیان کرد: طلب علم نافع، تلاش و پشتکار در این راه و استعاذه و توسل به اهل بیت و در نهایت تقویت اراده و پرهیز از موانع می تواند موجب پرهیز از آسیب های علم بدون عمل شود./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
محرمی محرمی
ارسال نظرات