۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۴۷۰۹

آغاز دوازدهمین پویش مطالعاتی روشنا با رمان «ادواردو»

آغاز دوازدهمین پویش مطالعاتی روشنا با رمان «ادواردو»
«افتتاحیه دوازدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا» با محوریت رمان «ادواردو» نوشته بهزاد دانشگر، با حضور نویسنده، محمدحسن قدیری ابیانه برپا شد.
به گزارش خبرگزاری رسا. «افتتاحیه دوازدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا» با محوریت رمان «ادواردو» نوشته بهزاد دانشگر، با حضور نویسنده، محمدحسن قدیری ابیانه، خانم کاملیا بانوی تازه‌مسلمان‌شده از برزیل و محمد عرب، از مستبصرین و مسلمان‌شدگان برپا شد.
دانشگر در ابتدای این نشست ضمن معرفی دوباره کتاب «ادواردو»، خبر داد: قرار است شرح زندگی محمد عرب که پیش از این در برنامه تلویزیونی «ماه عسل» نیز معرفی شده، در قالب کتاب روایت کنم.

دیگر توجیهی برای پیوستن به این اقیانوس حقیقت وجود ندارد

در همین راستا محمد عرب نیز عنوان کرد: یک بیداری جهانی و دینی در کل کره زمین در حال اتفاق است. خود ما هم شاید در آن دخیل نباشیم. این ربطی به پژوهشگران حقیقت ندارد؛ بلکه فعل خداست که مردم به سوی حقیقت می‌روند. امروز باید خودمان را آماده جهانی کنیم که از ما انتظار دارند.

این میهمان ویژه نشست که مخاطبان او را با حضور در برنامه «ماه عسل» و اسلام‌آوردنش در آمریکا می‌شناسند، گفت: امیدوارم ترکیبی از بیداری و هشیاری در ما ایجاد شود تا حقیقت و بیداری تبدیل به سبک زندگی ما شود و در عمل هم نمود پیدا کند. من سعی می‌کنم مسلمان واقعی باشم و به اعتقاداتم عمل کنم.

عرب تاکید کرد: اولین شیرینی این حقیقت‌جویی، فهم این است که انسان دارای ارزش است و کسانی در این عالم برای ما برنامه دارند؛ افرادی از جنس خود من که خداوند آنان را در خدمت ما قرار داده و حجت خودش را بر ما تمام کرده است.

نمی‌دانم چرا برخی مردم ایران قدر این دین و رهبر عزیز را نمی‌دانند

همچنین خانم کاملیا، بانوی تازه‌مسلمان‌شده از برزیل که در این نشست حضور یافته بود، گفت: برای من که جزو طلاب خارجی هستم و قبل‌تر مسیحی بوده‌ام و مسلمان شده‌ام، خواندن آثاری مثل «ادواردو» و دانستن زندگی شخصیت‌های بزرگی مثل این فرد قوت قلبی است.

وی درباره مسلمان شدن خود نیز گفت: من در خانواده‌ای مسیحی بزرگ و در ۱۸سالگی مسلمان شدم. قبل از مسلمان شدن سؤالات بسیاری داشتم که کلیسا قدرت پاسخگویی به آنان را نداشت.

وی افزود: من شبهات آنان را قبول نمی‌کردم تا اینکه خواندن کتابی درباره اسلام و آشنایی با سوره اخلاص درباره وحدانیت خداوند، مرا سوق داد به اینکه جواب سوالاتم را بگیرم. وقتی هم با داستان امام حسین (ع) آشنا شدم، همه چیز را در کشورم و البته با رضایت خانواده‌ام که مذهبی هم بودند، رها کردم و به ایران آمدم.

این بانوی مسلمان‌شده گفت: امیدوارم روزی به کشور خودم برگردم و سراغ تبلیغ دین بروم. «ادواردو» برای ما یک الگوی بزرگ است. چطور فردی در کشوری غیرمسلمان می‌تواند با دیدن قرآن در کتابخانه‌ای، اینقدر مجذوبش شود که همه‌چیز را رها کند. این جای شگفتی دارد. متاسفانه نمی‌دانم چرا برخی مردم ایران قدر این دین و رهبر عزیز را نمی‌دانند.

ادواردو را باید با گالیله مقایسه کرد

همچنین محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، مهمان پویش مطالعاتی روشنا که از بخشی از خاطرات او در مورد ادواردو در نگارش کتاب استفاده شده است، گفت: مرحوم کاسه‌ساز مستندی درباره ادواردو ساخت؛ اما در دوره اصلاحات برای جلوگیری از انتشارش حتی او را تهدید کردند؛ اما، چون نتیجه نداد، به او گفتند اگر مستند را پخش نکند، هم‌وزنش دلار می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی دیدند که او به حرف وزارت خارجه دوره اصلاحات توجه نمی‌کند، به صداوسیما نامه زدند تا مانع از پخش مستند شوند. آقای کاسه‌ساز برای رهبر معظم انقلاب نامه‌ای ارسال کرد و ایشان را در جریان تهدید وزارت خارجه قرار داد. بر این اساس هم قبل از پخش، موجی ایجاد شد که اتفاقاً باعث بهتر دیده شدن فیلم شد.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: با وجود استقبال از مستند، روزنامه‌های اصلاحات حتی حاضر نشدند یک خط در مورد فیلم چیزی بنویسند. سانسور مطلقی هم در ایتالیا و هم در رسانه‌های اصلاح‌طلب داشتیم. معلوم نیست این‌ها چه زیانی از مسلمان شدن یک فرد خارجی می‌دیدند.

این سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظرم ادواردو را باید با گالیله مقایسه کرد. ادواردو حقیقت اسلام را شناخته بود؛ اما مثل گالیله برای نجات جانش این حقیقت را انکار نکرد. حتی حاضر نشد که برای گرفتن ثروتش، انکار اسلام و مسلمانی کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: ساختن مستند و فیلم سینمایی درباره ادواردو کار خوبی برای مقایسه اسلام با دیگر ادیان و فرهنگ غربی است و باعث می‌شود خیلی از شبهات رفع و حقایق اسلام بازگو شود.

گفتنی است در اواخر این نشست نیز نگار باغانی، به نمایندگی از انجمن شهید ادواردو آنیلی، متنی را قرائت کرد که ضمن معرفی این انجمن، از راه‌اندازی این پویش با محوریت کتاب «ادواردو» قدردانی کرد.

در این نشست همچنین به نازنین جلیلی، برنده دوره گذشته پویش روشنا، چکی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان اهدا و کیکی نیز به مناسبت «افتتاحیه دوازدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا» بریده شد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: منانشر
ارسال نظرات