۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۸۹۲

نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار توقف صادرات سلاح به عربستان شد

نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار توقف صادرات سلاح به عربستان شد
نماینده مسلمان کنگره آمریکا با انتشار پیامی خواستار توقف سریع فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی واشنگتن شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «الهان عمر» عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر و اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، که گفته است عربستان پول زیادی دارد پس ما به آنها اسلحه می‌دهیم، نوشت: حکومت عربستان سعودی مرتب حقوق بشر را نقض می‌کند و ما باید سریعاً تسلیح آنها را متوقف کنیم.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی عمومی بار دیگر با ادبیاتی تحقیرآمیز عربستان سعودی را خطاب قرار داده و برای طرفدارانش از مکالمه با «ملک سلمان» شاه سعودی خاطره تعریف کرد و گفت: کشورهایی هستند که بسیار ثروتمند هستند، به یک تماس تلفنی فکر کنید که ما با آن ۵۰۰ میلیون دلار به دست آوردیم. در حال حاضر ما این موضوع را در قبال بسیاری از کشورها از قبیل عربستان سعودی داریم، کشوری که بسیار ثروتمند است. ما از آنها دفاع می‌کنیم. آنها به جز پول، چیز دیگری ندارند.

رییس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «آنها از ما خیلی خرید می‌کنند، آنها ۴۵۰ میلیارد دلار از ما خریدند. افرادی (در آمریکا) هستند که خواهان توقف مراودات ما با عربستان سعودی هستند اما آنها ۴۵۰ میلیارد دلار به ما اختصاص دادند و من نمی‌خواهم این پول را از دست بدهم»./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات