۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۹۶۷
ابومنتظر الحجازی:

آل سعود به جرم شیعه بودن دست به نسل کشی شیعیان زده است

آل سعود به جرم شیعه بودن دست به نسل کشی شیعیان زده است
ابومنتظر الحجازی با بیان اینکه آل سعود به جرم شیعه بودن دست به نسل کشی شیعیان زده است، گفت: جرم شهدای اخیر عضو فیس بوک بودن و توئیت زدن بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابومنتظر الحجازی مجاهد حجازی، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی هیات میثاق با شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قدمت تاریخی سرزمین قطیف به 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

وی افزود: شرق عربستان ار دوران اشغال پرتقالی ها محل نزاع بوده و از آن دوران که قریب به 500 سال می گذرد سه انقلاب علیه پرتقالی ها در پرونده تاریخی این منطقه به ثبت رسیده است.

ابومنتظر الحجازی با اشاره به اینکه حرکت مطالبه گرایانه و قیام شیعیان حجاز با پیروزی انقلاب اسلامی تقویت شد، عنوان کرد: از سیاست های غلط دولت سعودی قائل نبودن به حقوق برابر شیعیان با اتباع خودساخته سلفی و وهابی است از این رو شیعیان حجاز با الگوگیری از انقلاب اسلامی راه مطالبه گری و مبارزه با حاکم ظالم را در پیش گرفتند.

مجاهد حجازی بیان داشت: دولت سعودی سال 1400 بسیاری از انقلابیون و معترضان اهل قطیف را بازداشت و شهید کرد که تا به امروز از اوضاع بازداشت شده‌گان اطلاعی دردست نیست، بعد از این جریان با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از روحانیون اهل حجاز به ایران و سوریه سفر کردند و در جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعثی به مبارزه پرداختند که یکی از آنان شهید آیت الله شیخ نمر النمر بود.

وی ادامه داد: اما پس مدتی شهید نمر به حجاز بازگشت تا به رسالت خود ادامه دهد و مرهمی برای مردم قطیف باشد و حقوق آنان را مطالبه کند از این رو دادخواستی برای دولت سعودی نوشت تا حقوق شیعیان احیا شود و چون دولت سعودی بنا به تغییر و اجرای حقوق برابر نداشت به کشتار شیعیان ادامه داد.

ابومنتظر الحجازی در ادامه بیان داشت: جمعیت قطیف قریب به یک میلیون و 800 نفر است و 80 درصد منابع نفتی عربستان به سرزمین قطیف اختصاص دارد اما با همه این ثروت و کمی جمعیت حتی یک بیمارستان و دانشگاه در این منطقه وجود ندارد.

این مجاهد حجازی ادامه داد: به سبب فقدان دانشگاه بسیاری از جوانان شیعی برای ادامه تحصیل مجبور می شوند به شهرهایی بروند که در آن شهرها تفکر وهابیت غلبه دارد بر این اساس آنان بیشتر در معرض فضای مسموم وهابیت قرار می گیرند.

وی با اشاره به جرم شهدای اخیر و سایر شهدا، عنوان کرد: شهدایی که اخیرا به شهادت رسیدند سابقه مبارزاتی نداشتند و جرم آنان تنها عضو فیس بوک بودن و توئیت زدن و امثال این مسائل بود؛ دولت سعودی امروز به اتهام واهی دست به نسل کشی شیعیان حجازی زده و به صورت رسمی در کتاب درسی شیعیان را سب می کند.

ابومنتظر الحجازی با تاکید بر اینکه آل سعود در اصل خائنین حرمین شریفین هستند نه خادم الحرمین، ابراز کرد: دولت سعودی بدون آن که اقدامات تروریستی که علیه شیعیان انجام می شود را محکوم کند و با آنان به مبارزه برخیزد به تروریست ها و قاتلان اجازه می دهد آزادانه در عربستان زندگی کنند.

مجاهد حجازی ادامه داد: امروز دولت سعودی بسیاری از مردم قطیف را به جرم شیعه بودن گردن می زند و یا به صورت ضربدری دست و پای آنان را قطع می کند تا شهید شوند و دلیل این جنایت را چنین بیان می کند که شیعیان تحت ولای انقلاب اسلامی ایران هستند و از ولایت ما خارج هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات