به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نشست رونمایی از چاپ سی‌ویکم و جشن ۱۲۰هزارتایی‌شدن کتاب زندگینامه «منوچهر مدق» نوشته مریم برادران، با حضور نویسنده و فرشته ملکی، راوی کتاب و همسر شهید، امروز یازدهم اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست مریم برادران درباره این کتاب گفت: به نظرم رابطه و عشقی که در کتاب «منوچهر مدق» به ترسیم درآمده، عشقی واقعی است که اگر نمود عینی پیدا کند، به واقع خواهید دید که اتفاقاً عشقی عجیب نیست.

یک راوی ساده و شاهد یک عشق پایدار بودم؛ نه نویسنده کتاب

وی افزود: حدود ۱۵ سال از زمان چاپ این کتاب می‌گذرد و به نظرم معجزه عشق این کتاب، محک خود را خورده و شاهد عشقی پایدار و اعجاز در آن هستیم. این خوشبختی برای منِ نویسنده است که در این کتاب رابطه عشق و شهید و همسرش را دیده‌ام.

برادران تأکید کرد: ما به عنوان مخاطب این آثار باید سراغ آدم‌های واقعی این زندگی‌ها و روابطشان برویم تا بفهمیم معنای عشق چیست که اینگونه نمود و پایداری داشته است. اگر لذتی هم از خواندن این کتب می‌بریم، باید باعث ترغیب ما برای یاد گرفتن این روابط، شناخت این آدم‌ها و دوست داشتنشان باشد.

نویسنده کتاب زندگینامه شهید «منوچهر مدق» خاطرنشان کرد: من خودم را هرگز نویسنده کتاب نمی‌دانم؛ بلکه یک راوی ساده بودم. کار اصلی را خود شهدا و شخصیت آنان به ثمر رساندند.

برای نوشتن کتاب بار‌ها با اصرار شهید مواجه شدم

فرشته ملکی، همسر شهید نیز در این نشست گفت: روزی که خانم برادران برای مصاحبه و نگارش کتاب تماس گرفتند، مخالفت کردم و نپذیرفتم. اما بار‌ها منوچهر را در خواب دیدم و با اصرار او مواجه شدم؛ اما بالاخره پذیرفتم و تبدیل به کتابی شد که امروز مورد استقبال قرار گرفته است. خوشحالم که این کتاب توانسته بین جوان‌ها جا باز کند.

گفتنی است در پایان، مراسم جشن ۱۲۰هزارتایی‌شدن کتاب «منوچهر مدق» با بریده شدن کیکی به همین مناسبت، با حضور علاقه‌مندان در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش