۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۳۱۶۵
۲۹ فروردین‌ماه با حضور آیت‌الله اراکی برگزار می‌شود؛

رونمایی از ۵ کتاب مهدوی در پانزدهمین همایش دکترین مهدویت

رونمایی از ۵ کتاب مهدوی در پانزدهمین همایش دکترین مهدویت
این همایش یک‌روزه، ۲۹ فروردین‌ماه با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی (ص) العالمیه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌ماه) همراه با رونمایی از ۵ عنوان کتاب مهدوی در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی رئیس مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم، دوشنبه (۲۶ فروردین ماه) در نشست خبری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با بیان اینکه همایش امسال با موضوع «مهدویت و چالش‌ها» در قم برگزار می‌شود، گفت: در عصر غیبت، جامعه منتظر با تهدیداتی روبه‌رو است که این امر مهم از سوی اندیشمندان در این همایش به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مهدویت همواره مورد هجوم مخالفان و معاندان بوده است، افزود: پاسخگویی و مقابله با این چالش‌ها، برعهده علما و اندیشمندان اسلامی است تا ضمن بررسی ابعاد این موضوع؛ عامل‌ها، ریشه‌ها، پیامد‌ها و راهکار‌های پیشگیری از آن را مورد واکای، بحث و گفتگو قرار دهند.

رئیس پژوهشکده مهدویت، امیدبخشی در جامعه را از آثار برگزاری اینگونه همایش‌ها عنوان و بیان کرد: سطحی‌نگری نسبت به مسئله مهدویت، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، فتنه‌ها، لغزش اندیشمندان و مدعیان دروغین از جمله چالش‌ها و مسائل پیش روی مسئله انتظار و مهدویت است.

رئیس مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که این همایش به صورت سالانه برگزار شود، تصریح کرد: این همایش یک‌روزه، پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌ماه) با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه در نوبت صبح و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی (ص) العالمیه در مراسم اختتامیه در نوبت عصر، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد قم برگزار می‌شود.

در پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ۶۴ مقاله ارائه داده می‌شوند
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصابر جعفری، دبیر علمی پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با بیان اینکه در همایش امسال ۶۴ مقاله ارائه داده می‌شود، از مشارکت مراکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری این همایش، تشکر کرد و گفت: پیرامون این همایش، پیش‌نشست‌های متعددی در مراکز مختلف برگزار شد.

جعفری، محور‌های این همایش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همایش امسال در دو محور چالش‌های اعتقادی-فرهنگی و چالش‌های اجتماعی-سیاسی برگزار می‌شود، و تعیین وقت برای ظهور، شتاب‌خواهی، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، مدعیان دروغین، افزایش دشمنی‌ها، افول دین و یاس و ناامیدیِ امت، از جمله مسائلی است که پیرامون این دو محور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، از رونمایی از ۵ عنوان کتاب مهدوی در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش از ۱۸ تَن از مهدی یاورانِ برتر کشور، تجلیل می‌شود و همچنین همایش امسال با حضور نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، شخصیت‌های لشکری و کشوری و مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

وی بااشاره به تشکیل ۴ کمیسیون علمی و تخصصی در این همایش، ادامه داد: این همایش از شبکه نور، قرآن کریم، شبکه الولایه پخش شده و همچنین پخش زنده اینترنتی نیز خواهیم داشت.

در همایش امسال ۱۵۰ مقاله موفق به کسب رتبه علمی لازم شده‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسین‌پور، دبیر اجرایی پانزدهمین دوره همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در ادامه این نشست، با اشاره به مشارکت ۱۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی در برگزاری این همایش، گفت: در همایش امسال حدود ۱۰۰ مقاله از مراکز علمی و بیش از ۱۲۰ مقاله به صورت آزاد به دبیرخانه همایش ارسال شد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه این همایش در آستانه میلاد باسعادت حضرت، ولی عصر (عج) برگزار می‌شود، ادامه داد: از مجموع ۲۲۰ مقاله، ۱۵۰ مقاله موفق به کسب رتبه علمی لازم شده‌اند و در کتاب مجموعه مقاله‌های این همایش منتشر می‌شوند.

دبیر اجرایی پانزدهمین دوره همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با بیان اینکه تاکنون چند پیش‌نشست علمی پیرامون این همایش برگزار کرده‌ایم، افزود: این همایش دارای اهمیت ویژه‌ای از نظر علمی است و دریافت مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک اعتبار علمی برای این همایش محسوب می‌شود، همچنین بیشتر مقاله‌های ارائه شده در این همایش، مقاله‌های علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی بوده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ساسان شرفیان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
رسا سرویس کتاب ضعیفی دارد.
آن را به روز کنید.
0
0