۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۳۰۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

با کمک جوانان انقلابی فقر، تبعیض و فساد را از بین خواهیم برد

با کمک جوانان انقلابی فقر، تبعیض و فساد را از بین خواهیم برد
امام جمعه اهواز گفت: در کنار مردم عزیز به ویژه جوانان انقلابی به عنوان مطالبه گر تا تحقق کامل مطالبات رهبری لحظه‌ای از پا نخواهیم نشست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به اینکه ۵۰ سال پرچم هدایت استان در دستان آیت الله موسوی جزایری بود، اظهار داشت: استان خوزستان و اهواز در جنبه‌های متعدد علمی و سیاسی از درایت‌های آیت الله موسوی جزایری بهره‌مند شد، ۴۰ سال در جنگ و صلح، شادی و سختی و بازسازی در کنار مردم خوزستان ماند و حق خدمت را ادا کرد و موی سر و محاسن را در راه اسلام و خدمت به مردم سفید کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری به مساجد و حوزه‌های علمیه رونق داد، افزود: رهبر انقلاب، آیت الله موسوی جزایری را نعمتی برای خوزستان معرفی کرد و بنده می‌افزایم که نکند با قدرناشناسی به سبب چند انتقاد که هر انسانی دارد، خدای ناخواسته ناسپاسی و غضب عزوجل فراهم شود.

امام جمعه اهواز پیرامون اهم اهداف و اقدامات در دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت عنوان داشت: جایگاه امامان جمعه اجرایی نیست، قانون؛ خط کش همه ما و همه چیز را مشخص کرده و باید در چارچوب آن حرکت کنیم؛ از این رو قول پیگیری شبانه روزی مطالبی را که عرض می‌کنم، خواهم داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فاجعه سیل و محرومیت‌ها دو برنامه ما هستند، خاطرنشان کرد: خوزستان نیز درگیر بحران سیل بود، حضور مستمر مسؤولان، اقشار مختلف مردم، نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به ویژه درخشش روحانیت و بسیجیان از سراسر کشور شاهد را شاهد بودیم و در این باره از همگان تشکر و قدردانی دارم.

وی با بیان اینکه بسیاری از سدها، تالاب‌ها و چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی به لطف الهی لبریز شدند، عنوان داشت: سیل ثابت کرد که مردمان ایران اسلامی در کنار هم هستند و همانطور که مردم در ۸ سال دفاع مقدس، دشمن زبون را مفتضحانه بیرون کردند، به مدیریت سیل پرداختند؛ از سوی دیگر خسارت‌های وارده به مردمان عزیز در اقصی نقاط گام دوم ما است که در این باره ما مسؤولان به کمک مردم عزیز نباید شب و روز بشناسیم و از لحظه لحظه‌ها استفاده و مدیریت جهادی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به مسؤولان گفت: همانطور که در زمان سیل شبانه روز در صحنه حضور داشتید تا زمان بازگشت آرامش به مردم عزیز، در کنار یکدیگر به تلاش بپردازیم.

امام جمعه اهواز رفع محرومیت‌ها و کاهش فاصله طبقاتی را یکی از برنامه‌های پیگیر شده برشمرد و عنوان داشت: تأکید می‌کنم پیگیر مطالبات مردمی خواهم بود در حدی که بتوانم جبران خسارت‌ها و کاهش درد و محنت مردم تا بازگشت آرامش به همه خانواده‌های خسارت دیده بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه از بین رفتن فاصله ظالمانه طبقاتی و محرومیت زدایی در استان باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، خرد جمعی و جوانان استانی در برنامه‌های ما قرار دارد؛ چنانکه امر به ورزش با توجه به زندگی صنعتی امروزی جزو ضرورت‌های اولیه است که در این باره افزایش زمین‌های ورزشی با کیفیت به ویژه در مناطق محروم استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جریان‌های مختلف سیاسی استان اظهار داشت: جریانات سیاسی نه تهدید بلکه فرصت هستند؛ چون وجهه همت هر یک از آن‌ها آباد کردن گوشه‌ای است که از نگاه دیگران غافل می‌ماند، هر کدام از جریانات سیاسی که در چارچوب قانون اساسی و منویات رهبری و تعهد به شریعت رفتار کنند، محترم و مورد حمایت هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بانوان بیان داشت: بانوان قادر به حضور در همه صحنه‌ها و پشت صحنه‌های اجتماع هستند و هنر زن ایرانی فتح قله‌های علم، هنر اسلامی، ورزش در عین ارج نهادن به وظیفه مادری و اهتمام به ارزش خانواده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اقوام مختلف استان، فرصتی برای آبادانی خوزستان هستند، خاطرنشان کرد: در برابر علما و نخبگان استانی به گونه‌ای خضوع می‌کنم که با کمک این عزیزان بتوانم مشکل فرهنگی استان را حل کنیم، دفتر و خانه اینجانب در تمام ایامی که در توان حقیر است به روی همگان به ویژه جوانانی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد خطاب هستند، باز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: با استفاده از خرد جمعی و استعداد‌های درخشان به ویژه جوانان مؤمن، انقلابی و جهادی، چهره شوم فقر، تبعیض و فساد را از بین خواهیم برد.

وی اضافه کرد: در کنار مردم عزیز به ویژه جوانان انقلابی به عنوان مطالبه گر از مسؤولان خدوم و پرتلاشگر و دلسوز استانی و کشوری که فعالیت شبانه روزی شان را در مسأله سیل ملاحظه کردیم تا تحقق کامل منویات رهبری لحظه‌ای از پا نخواهیم نشست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های بلندمدت باید آمایش محیطی صورت گیرد، افزود: با کمک مردم، مسؤولان و امامان جمعه بزرگوار روستاها، بخش ها، شهر‌ها و شهرستان‌ها را خواهیم دید تا اشراف کاملی به نیازمندی‌ها و مطالبات مردمی داشته باشیم و وظیفه طلبه این نیست که در ماه رمضان تنها به وعظ و پند بپردازم و به حسینیه‌ها و مساجد سرکشی نداشته باشم.

امام جمعه اهواز گفت: با توجه به وضعیت سیل برنامه ریزی به گونه‌ای است که پس از نماز جمعه تا مشاهده کامل آرامش استان به ویژه در ماه رمضان در کنار جوانان عزیز خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه خوزستان، استانی زرخیز و سال‌ها دینش را ادا کرده است، عنوان داشت: در کنار مردمان و مسؤولان استان می‌رویم محرومیت‌های استان را به گونه‌ای که سبب شادی قلب امام زمان (عج) شود، رفع کنیم.

وی در پایان گفت: در برابر شیعیان علی (ع) خضوع می‌کنم و در برابر هر شهروند ایرانی نیز وظیفه خدمت کردن را دارم./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات