۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۱۰۲
حجت‌الاسلام اشكوري:

نگاه توحيدي اسلام ناب باید در همه ساحت‌هاي زندگي حضور پيدا كند

نگاه توحيدي اسلام ناب باید در همه ساحت‌هاي زندگي حضور پيدا كند
حجت‌الاسلام اشكوري تمدن نوين اسلامي را مبتني بر نظام فكري، عقلاني و صحيح دانست و گفت: حوزويان براي انتشار اين تمدن به جهان از راهكارهاي رهبر معظم انقلاب الگوبرداري كنند.

حجت‌الاسلام سید عبدالمجيد اشكوري استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، درباره بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با طلاب و فضلاي حوزه علميه و توجه به هدايت جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب از حوزه‌هاي علميه مي‌خواهند كه به سمت شكل‌دهي تمدن نوين اسلامي حركت كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اين تمدن نوين اسلامي مبتني بر نظام فكري، عقلاني و صحيح است؛ اين نظام نيازمند امري است كه همه جامعه بشري به آن نياز دارد؛ به اين دليل كه بر اساس آيات قرآن اگر بشريت بخواهد نجات پيدا كند تنها يك راه وجود دارد كه نگاه توحيدي اسلام ناب در همه ساحت‌هاي زندگي حضور پيدا كند.

وي تصريح كرد: امروز وظيفه حوزه‌هاي علميه اين است كه اين تفكر و اين فكر را كه باعث نجات بشريت است به جامعه معرفي و براي آنان تبيين كنند. البته از آنجا كه اين تفكر بسيار بسيار عقلاني و مطابق با فطرت بشري است، بشريت به دنبال دست يافتن به اين موضوع هست.

حجت‌الاسلام اشكوري نتيجه گرفت: حوزه‌هاي علميه بايد با سبك‌ها و روش‌هاي مختلف به صورت نظام‌مند و صحيح، اين تفكر را به جامعه بشري ارائه كنند. براي ارائه آن به جامعه بشري هر قدر اين موضوع بيشتر در داخل و خارج از كشور تبيين شود، مي‌تواند الگوي روشن‌تري در نجات انسان‌ها باشد.

اين استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اين نوع تفكر از ابتداي انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي را شكل داد، در جوامع مختلف رشد كرد و حتي در اروپا و آمريكا نيز طرفداران زيادي دارد؛ سخنان رهبر معظم انقلاب و حركتي مانند نامه ايشان به جوانان اروپايي، الگويي براي حوزويان است تا به روش‌هاي مختلف تفكر حوزه‌هاي شيعي را در جهان گسترش دهند.

وي گفت: لازم است حوزه‌هاي علميه با مراكز علمي جهان و نخبگان آنان و حتي مردم عادي نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار كنند و متناسب با شرايط فكري و فرهنگي هر يك اين تفكر را به نحو صحيح ارائه دهند.

حجت‌الاسلام اشكوري تصريح كرد: حوزه بايد اين تفكر را بشناسد، رشد و ارتقا دهد، با استفاده از تضارب آرا و احترام متقابل به يكديگر و تفكرات حوزه ارتقا و تعميق پيدا كند تا موجب رشد و ارتقاي جهاني شود./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمود لطیف
ارسال نظرات