۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۰۷۸۷۵
آیت الله موسوی اصفهانی:

سربازی امام زمان نعمتی از طرف خداوند برای طلاب است

سربازی امام زمان نعمتی از طرف خداوند برای طلاب است
مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: این نعمتی از طرف خداوند است که ما را به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) انتخاب کرده و باید شکر گزار این نعمت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان شب گذشته در ضیافت افطاری گروه تبلیغی سراج ضمن تشکر از حجت الاسلام ارتقایی مدیر این گروه تبلیغی در استان یادآور شد: باید از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نیز تقدیر ویژه ای به عمل آورد، چرا که مسؤولیت سخت امامت جمعه همدان کاری بسیار دشوار است که ایشان عهده دار شدند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: مهم ترین موضوع در این ماه مراقبت خود طلاب و مبلغان و توجه به این مطلب می باشد و لازم است در صحبت ها و منبرهای این ماه به مسائل خود سازی توجه ویژه ای شود.

وی توجه به اخلاق فردی را مهم عنوان کرد و گفت: تا زمانی که یک انسان متقی نشده باشد قطعا نمی تواند دیگران به تقوا دعوت کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: موضوع خود سازی انقدر مهم است که خطیب نماز جمعه باید در هر دو خطبه این مساله را مطرح کند و به انجام این کار نیز بسیار سفارش شده است.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و اظهار داشت: باید خودمان مراقب رفتار و کردار خودمان باشیم و هر لحظه اعمالمان را مورد سنجش قرار دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امشب هر یک از ما باید خودمان را مورد سنجش قرار بدهیم که آیا پس از گذشت بیست روز از ماه مبارک رمضان تغییری در اخلاق و رفتارمان ایجاد شده است یا خیر، اخلاق ما تغییر کرده و به سمت بهبودی در حرکت بوده یا خلاف آن می باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بین طلاب و روحانیان یادآور شد: این نعمتی از طرف خداوند است که ما را به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) انتخاب کرده اند و باید شکر گذار این نعمت باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: بنابراین نباید پستی بلندی های تبلیغ شما را سرد کند و به خانواده های خودتان نیز بگویید که اگر مشکلاتی وجود دارد آن عزیزان هم در ثواب کار شما شریک هستند.

وی با بیان این که باید از فرصت شب های قدر به بهترین شکل استفاده کرد خاطر نشان کرد: در سخنرانی ها و نشست ها در عین حال که همراه مردم هستید به آنها اعلام کنید که ما هم نسبت به مسائل اقتصادی و مشکلات موجود گله مندیم و ما نیز با مشکلات مواجهیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به خاطر مطالبه گری هایی که در نماز جمعه از مسؤولان دارد بیان داشت: در هفته گذشته امام جمعه همدان به خوبی هدف آمریکا از ایجاد مذاکره را تشریح کردند و این موضوع جای تقدیر دارد.

وی افزود: بهترین و ملموس ترین مساله ای که ما می توانیم برای مردم مطرح کنیم این است که سه سال مشغول مذاکره بودیم اما نتیجه به جز سرگرم کردن مردم چه بود؟ جز این که ما امتیازات فراوانی به آنها دادیم؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با گرامیداشت یاد شهید حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: تشییع جنازه این شهید عزیز نه تنها آبرویی برای شهر همدان که برای کل کشور بود و نشان داد که ارتباط بین روحانیت و مردم ناگسستنی است./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات