۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۰۸۰۴۴

جزئیات برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

جزئیات برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
برای هر رده سنی از آثار فاخر مرتبط با حوزه رضوی در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با مطالعه هر یک از کتب پیشنهادی در مسابقه شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، رؤیا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یکشنبه ۵ خرداد در جمع خبرنگاران، درباره همکاری این اداره‌کل در برپایی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور، در قزوین هم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره که گسترش و اشاره فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت (ع) در کشور است، افزود: تولیدات فاخر این عرصه به عنوان منابع این جشنواره بزرگ معرفی و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی خانوادگی در قزوین
اسماعیلی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در کتابخانه‌ها، طرح‌هایی برای حضور دسته‌جمعی خانواده‌ها در این مکان‌هاست. از این رو بخش خانوادگی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: در بخش خانوادگی اعضای خانواده در کنار یکدیگر می‌توانند با مطالعه کتاب‌ها در رده‌های سنی مختلف پیشنهادی از سوی نهاد کتابخانه‌ها در مسابقه بخش خانوادگی این جشنواره به صورت مجازی شرکت کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در این بخش ۸ خانواده برگزیده در سطح ملی و ۸ خانواده برتر در بخش شهرستانی با جوایزی ارزنده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: در این دوره از مسابقات علاقمندان در گروه‌های سنی بزرگسالان (بالاتر از ۱۸ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۷ سال) کودک در دو رده سنی (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹) و (متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

اسماعیلی گفت: برای هر رده سنی از آثار فاخر مرتبط با حوزه رضوی در نظر گرفته شده است و می‌توانند با مطالعه هر یک از کتب پیشنهادی در مسابقه شرکت کنند. امکان شرکت در دو یا چند کتاب برای هر بخش و هر رده سنی ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین همچنین افزود: در بخش بزرگسالان کتاب‌های فصل فیروزه، مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) و درّ عصمت در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی عنوان کرد: در گروه سنی بزرگسالان کتاب زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع) ملقب به شاهچراغ و سره تقوی، چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع) نیز به رقابت گذاشته شده است که مجموعاً ۵ کتاب در این رده سنی به شرکت کنندگان به عنوان منابع معرفی شده که علاقمندان می‌توانند این منابع را از سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین دریافت کنند.

وی گفت: کتاب راز آن بوی شگفت، درختی که بار درآورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد (ع) و کتاب با کبوتر‌های گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا (ع) برای نوجوانان در بخش نوجوان به رقابت گذشته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین همچنین یادآور شد: در گروه سنی کودکان به دلیل تفاوت‌های نگرشی در این گروه سنی علاقمندان به دو رده متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ و متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ تقسیم شده است که کتاب امام رضا (ع) و هشت قصه از امام جواد (ع) در رده سنی اول و کتاب کبوتر‌ها و آهوو‌ها و فاطمه و فاطمه برای رده سنی متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ ارائه شده است.

پویش بزرگ کتابخوانان رضوی همزمان با برگزاری جشنواره
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این پویش به منظور معرفی بیشتر جشنواره و کتاب‌های فاخر منابع آن ایجاد شده است و علاقمندان می‌توانند با تهیه فیلم از منابع جشنواره و معرفی کتاب در بخش کودک در این پویش شرکت کنند.

اسماعیلی گفت: پویش نشست کتابخوانان در بخش نوجوان و بزرگسالان نیز به معرفی کتابی در ارتباط با موضوع جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین بخش نقاشی نیز برای این مسابقه بزرگ کتابخوانی در نظر گرفته شده است و در پایان از برگزیدگان در بخش کتابخوانی، نقاشی و پویش تجلیل به عمل خواهد آورد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات