۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۱۹۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
رونمایی و اجرای طرح ولی‌نعمتان در خراسان شمالی و همایش بزرگ بسیجیان مانه و سملقان عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، طرح ولی‌نعمتان خاص از سوی استاندار خراسان شمالی با هدف رسیدگی به امور محرومان استان رونمایی و اجرا شد.

استاندار خراسان شمالی در بازدید از مددجویان کمیته امام خمینی (ره) این استان، اظهار کرد: در طرح ولی‌نعمتان خاص رسیدگی به امور مددجویان نهادهای حمایتی همانند کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که دچار مشکلات فراوان هستند، در دستور کار قرار دارد.

محمدعلی شجاعی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح ۸۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی شناسایی شده و تلاش می‌شود از بروز مشکلات و مسائل مختلف مورد توجه این قشر همانند ترک تحصیل فرزندان و سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری شود.

همایش بزرگ بسیجیان مانه و سملقان برگزار شد

امام جمعه شهر آشخانه در این همایش گفت: امروز همه ما در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور باید به‌صورت قرآنی موضع‌گیری کنیم و به سلایق شخصی و حزبی توجهی نداشته باشیم.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان هم در این همایش با اشاره به سالروز سوم خردادماه گفت: اگر روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی مردم ایران نبود مسلماً به روی هیچ کاغذ و هیچ تحلیلی نمی‌توانستیم بگویم که خرمشهر با حداقل امکانات آزاد و به خاک ایران برمی‌گردد.

محمودرضا معموری در این همایش، سوم خرداد را نماد عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: سه خرداد در تاریخ رسمی ایران به‌عنوان نماد عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران نقش بسته است.

۱۳۰ اثر به جشنواره عکس لاله‌های واژگون گرمه رسید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه، گفت: ۱۳۰ اثر عکاسی از سوی عکاسان استان به دبیرخانه جشنواره لاله‌های واژگون شهرستان گرمه رسید.

مسعود بهشتی افزود: لاله‌های واژگون یکی از نعمت‌های طبیعی خداوند است که در این شهرستان وجود دارد و بر همین اساس این جشنواره در شهرستان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هر یک از علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره حداکثر ۱۰ تک عکس رنگی یا پانوراما ارسال کنند.

بهشتی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه بود تصریح کرد: مردم طبیعت دوست و عکاسان مختلف از سراسر استان در این مسابقه شرکت کردند.

شهرستان‌ها در سوگ شهادت مولای متقیان

هم‌زمان با بیست و یکم ماه رمضان و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، مراسم و محافل عزاداری در جای‌جای استان برگزار شد و مردم شهرستان‌های استان در سوگ شهادت اولین امام شیعیان جامه سیاه بر تن کردند.

همچنین اولین و دومین و سومین شب قدر در شهرستان‌های استان با رنگ و لعاب سوگواری مولای متقیان در مساجد برگزار شد.

همچنین اهالی شهرستان‌های استان در شب بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان راهی مساجد، مصلاها و بقاع متبرکه شدند تا مراسم ویژه شب قدر را به‌جا آورند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات