۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۸۳۸۲

ادعای مضحک مقام سعودی در حمایت از فلسطین

ادعای مضحک مقام سعودی در حمایت از فلسطین
وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که مسأله فلسطین، مسأله نخست این رژیم بوده و برای دستیابی ملت فلسطین به حقوقش تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم  العساف وزیر خارجه عربستان در نشست مقدماتی وزیران خارجه کشورهای  عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه گفت نزاع با اسرائیل از بزرگترین چالش‌های پیش روی جهان اسلام  است.

وی افزود ما می دانیم که جهان اسلام با چالش‌ها و تحولات بی‌نهایت حساس و خطرناک روبرو است که از جمله آنها،‌دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی، افزایش تعداد آوارگان، رواج آفت تروریسم و افراط گرایی و طایفه‌گرایی است که این مسأله مستلزم بررسی جدی ابعاد و پیامدهایش و در پیش گرفتن بهترین راه‌ها برای حل آن و مقابله قاطع از طریق موضع یکپارچه است.

العساف ادعا کرد مایلم تاکید کنم که مسأله فلسطین، مسأله نخست پادشاهی سعودی است و اینکه ملت فلسطین به حقوق کامل و مشروع خود در تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی دست یابد و جامعه جهانی باید مسؤولیت آن را برعهده گیرد.

وی همچنین مدعی شد حمله به چهار کشتی در نزدیکی آب‌های امارات در 12 می و حملات به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان تهدیدی برای  اقتصادی جهانی و خطری علیه امنیت منطقه ای و بین  المللی قلمداد می شود و باید با قاطعیت با آن برخورد شود./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات