۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۸۶۸۰
حجت‌الاسلام رستمی:

امام خمینی دانشگاه را محور تحول جامعه می‌دانستند

امام خمینی دانشگاه را محور تحول جامعه می‌دانستند
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی(ره) پیرو الگو‌های عملی قرآنی بودند و دانشگاه را محور تحول در جامعه می‌خواندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، جمعی از استادان و کارکنان آموزش عالی کشور با حضور در حرم آن امام همام با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس و جمعی دیگر از ر‌ؤسای دانشگاه‌های کشور حضور داشتند.

پس از قرائت زیارتنامه و اهدای گل، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌ها طی سخنانی، بیان کرد: این محفل فرهیخته و علمی در محضر نورانی امام راحل فرصت خوبی برای بازخوانی و توجه به آن چیزی است که امام(ره) ما را به آن دعوت کرده است. یکی از شاگردان شهید مطهری در ایامی که امام(ره) در نجف مجبور به تبعید مجدد شدند و به انتخاب خودشان فرانسه را انتخاب کردند، در محضر امام حضور یافت و بعد از این دیدار گفت که من در امام چهار ایمان را دیدم؛ «آمنا بربه، آمنا بهدفه، آمنا بسبیله و آمنا به امته»؛ او امامی بود که به خدای خود و راهی که انتخاب کرده بود و به حقیقت و تسلیم نشدن و سازش ناپذیری در این مسیر ایمان داشت. او می‌گوید امام به هدفی که انتخاب کرده بود ایمان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: موضوع هدف، آینده‌ای است که امام(ره) برای انقلاب اسلامی تعریف می‌کند. پیروزی انقلاب اسلامی نشان‌دهنده هدف‌دار بودن امام راحل است. چه در زمان انقلاب و چه در اوج جنگ ذره‌ای از این هدف کوتاه نمی‌آید. در راستای این هدف انقلاب ما مراحلی خواهد داشت و تأسیس نظام هدف میانی آن است. باید برای ظهور منجی عالم بشریت مقدمه‌سازی کنیم.

وی با اشاره به محاصره و تحریم شدید نفتی و کاهش شدید بودجه کشور و ورود نظام سلطه به صورت رسمی به جنگ در سال ۶۷ و نمونه‌های مشابه افزود: امام راحل در آن شرایط سخت در پیام قطعنامه و چند پیام آخری که می‌دهند، اهدافی برای دفاع مقدس تعریف می‌کنند و مهمترین آن این است که پرچم «لا اله الا الله» را در تمام قلل جهان به اهتزاز دربیاوریم. اگرچه برخی می‌گویند امام(ره) در اواخر جنگ از شعار‌های ضد نظام سلطه کوتاه آمده بودند، اما ایشان معتقد بود باید از ناقوس کلیسا‌ها فریاد مرگ بر آمریکا شنیده شود. امام(ره) هم راه می‌برد و هم جامعه را به سمت آن هدف هدایت می‌کرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام راحل نظام اسلامی را امانت بزرگی می‌داند که در اختیار مسئولان است. اگر مسئولان کوتاهی کنند عذاب در انتظار آن‌ها خواهد بود. امام(ره) نظام را فرصت و طعمه نمی‌داند و این نگاه را دائما خطاب به مسئولان گوشزد می‌کند. امام راحل مسیر آینده کشور را در گروی امانت‌داری مسئولان می‌داند. امام(ره) ذره‌ای از هویت اسلامی فروکاستن را جایز نمی‌داند و کوچکترین تعارفی ندارد. ایشان مرزداری از حریم دین اسلام را واجب می‌داند و پیرو الگو‌های عملی قرآنی است و عبرت‌هایی را که در مسیر نورانی انبیا(ع) همراه با سختی‌ها و پیروزی‌ها وجود داشته به همراه امداد‌های الهی مرتب یادآوری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه در آینده هم همین الگو‌ها نقش‌آفرین هستند، افزود: تأکید بر پیشرفت درون‌زا و قطع وابستگی به بیگانگان، جز کلیدواژه‌های پیشرفت در منظر امام(ره) است. این موضوع ادامه و تداوم آن حرکتی است که ما به آن دعوت شدیم. امام(ره) پایه‌گذاری فرهنگ در جامعه، تأکید بر فرهنگ غنی اسلامی، تأکید بر هویت دینی و تکیه بر اصالت‌های اخلاقی در عصر مرگ معنویت را زنده می‌کند؛ در شرایطی که فریاد مرگ معنویت دین و فراموشی و انحطاط آن را شنیده‌ایم. به بیان امام(ره) همه دینداران عالم داعیه بازگشت به دین را دارند.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) دانشگاه‌ها را محور تحول جامعه می‌داند و حتی در نامه‌ای جامعه را متوجه لزوم حرکت از سوی دانشگاه‌ها می‌کند. بنای حرکت رو به آینده کشور را امام راحل پایه‌گذاری کرد. امیدواریم خداوند خلف صالح امام(ره) را تا زمان تحویل پرچم به صاحب آن،‌ به سلامت و عزت و مؤید بدارد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات