۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۰۸۶۹۳
آیت الله سیدان:

سخنان امیرمؤمنان بهترین راهگشای زندگی است

سخنان امیرمؤمنان بهترین راهگشای زندگی است
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: از نظر علمی، بیانات امیرمؤمنان(ع) پس از آیات قرآن و بیانات پیامبر(ص) بیشترین راهگشایی را برای مؤمنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه سلسله جلسات «تفسیر بیانات توحیدی امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه» با بیان این که همه موجودات آیات و نشانه پروردگار متعال هستند، اظهار کرد: آیات اعظم الهی، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و ائمه هدی(ع) هستند که تبیین کننده حقایق مربوط به سعادت انسان ها هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: از نظر علمی، بیانات امیرمؤمنان(ع) پس از آیات قرآن و بیانات پیامبر(ص) بیشترین راهگشایی را برای مؤمنان دارد؛ همانگونه که خود آن حضرت می فرمودند «پیش از آن که از میان شما بروم، از من سؤال کنید.»

وی با اشاره به خطبه 86 نهج البلاغه، گفت: بر اساس این خطبه، خداوند متعال تمام پنهانی های وجود ما را می داند، از تمام آن چه در نهاد انسان هاست آگاه است و نسبت به همه چیز احاطه دارد. چیزی از احاطه علمی پروردگار خارج نیست و در هر چیزی نیز غالب است یعنی حکم و امر او در همه چیز نفوذ دارد.

آیت الله سیدان ادامه داد: روایت شده که پس از جریان قتل عثمان، مردم دور خانه حضرت جمع شدند تا با ایشان بیعت کنند. امیرمؤمنان(ع) در حالی که عمامه، ردا و کفش پیامبر اکرم(ص) را بر تن داشتند، به سمت مسجد حرکت کردند و از منبر بالا رفتند و خطاب به مردم فرمودند «یا مَعشر النّاس سلونی قبل أن تفقدونی» و دست مبارک را روی سینه خود گذاشتند و فرمودند «اینجاست که مخزن علم است.»

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: حضرت خطاب به آن جمع فرمودند «هر آیه ای از قرآن از من سؤال کنید، بر تمام حقایق آن آگاه هستم.» خیلی جای تأسف است که وقتی چنین شخصیتی در جامعه اسلامی وجود داشته و دیگران بر مسند نشستند و کار به جایی رسید که حضرت فرمودند «الدّهر أنزلنی ثم أنزلنی ثم أنزلنی حتی یقال معاویه و علی.»/861/پ202/ب1

ارسال نظرات