۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۹۱۴۶
امام جمعه بجنورد:

فرهنگ مقاومت از یادگارهای امام راحل است

فرهنگ مقاومت از یادگارهای امام راحل است
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت از یادگارهای امام راحل است، گفت: مکتب و فرهنگ مقاومت در زمان امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه‌های مناسبی به جوانان شده است.

وی گفت: در نامه‌ای که امام علی(ع) نیز برای امام حسن(ع) نوشتند در آن سفارشاتی به جوانان شده بود که نخستین سفارش امام علی(ع) در این نامه تقوا بوده است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه زندگی هر انسانی باید رنگ تقوا داشته باشد و باید در عمل به امر خداوند متعال التزام داشت، افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و محبوبیت رهبری و ولی فقیه در این نظام بیشتر شده و باید راز و رمز این موضوع بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، اخلاص، صداقت، حکمت و تدبیر از جمله ویژگی‌های امام راحل در زندگی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) شجاعت، ظلم ستیزی و عدالت خواهی داشتند.

وی ادامه داد: امام راحل هیچگاه در راه مجاهدت الهی خسته نشدند و همواره صداقت را در کارهای خود داشتند؛ امام راحل عمر خود را وقف دین خدا کرد و در میان جامعه محبوب بود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام خمینی(ره) در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاومت و ایستادگی داشتند، خاطرنشان کرد: رفتار امام راحل محکم و تصمیماتش درست و در راه خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت از یادگارهای امام راحل است، اظهار کرد: مکتب و فرهنگ مقاومت در زمان امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد و امروز نیز نباید دشمنان را دوست خود بدانیم و آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند.

وی افزود: دشمن فریبکار است و آن‌ها چشم دیدن پیشرفت نظام و انقلاب اسلامی را ندارند و باید امروز با بصیرت دشمن شناس بود./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات