۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۰۹۴۰۷
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

برگزاری کارگاه پژوهشی ویژه اساتید حوزه علمیه مازندران

برگزاری کارگاه پژوهشی ویژه اساتید حوزه علمیه مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری کارگاه پژوهشی برای اساتید تمام وقت استان خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری کارگاه پژوهشی برای اساتید تمام وقت استان خبر داد.

وی با بیان این که این کارگاه پژوهشی از سوم تا ششم تیرماه به مدت چهار روز و در چهار منطقه استان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره پژوهشی حدود ۱۵۰ نفر از اساتید تمام وقت مدارس علمیه مازندران حضور دارند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که مدارس علمیه امام صادق (ع) نکا، محمدیه قائمشهر، امام صادق (ع) چالوس و محمود آباد میزبان برگزاری این چهار دوره پژوهشی هستند، خاطرنشان کرد: روش آموزش پژوهش محور و همچنین روش مهارت مقاله نویسی به صورت مقدماتی از جمله مهم‌ترین محور‌های این دوره آموزشی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری یک دوره کارگاهی ویژه معاونین و همکاران پژوهشی مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره نیز به منظور تقویت برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه و اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر تنها چهار مدرسه علمیه استان دارای معاون پژوهش مستقل هستند، بیان داشت: در مابقی مدارس یا معاون آموزش همزمان در جایگاه معاون پژوهش قرار دارد یا این که اساتید در کنار تدریس به مدیریت بخش پژوهش مدارس اشتغال دارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری کارگاه‌های پژوهشی ویژه طلاب همزمان با طرح‌های تابستانه در استان خبر داد و گفت: در همین راستا کارگاه پژوهی اصول نگارش هفته‌ای یک بار در مدرسه علمیه باقرالعلوم شیرگاه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین به برگزاری کارگاه آشنایی با وورد، نگارش و کامپیوتر در رامسر و همچنین نوشهر اشاره کرد و افزود: این طرح سه جلسه همزمان با برگزاری دوره ارتقایی در رامسر برگزار می‌شود.

وی با بیان این که خوشبختانه سیاست جدید در حوزه تقویت برنامه‌های پژوهشی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها است، بیان داشت: در همین راستا و به منظور رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس برنامه‌ای مدون از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تدوین و طراحی شده که از سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه اجرایی خواهد شد. /۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات